آیا تمایل دارید در کانال عصر عضو شوید؟

سرویس اجتماعی | کد خبر: ۲۸۷۶۴۳۱
تاریخ انتشار: ۱۴۰۲/۰۹/۰۷ - ساعت ۲۳:۷
استاندار خراسان شمالی:

جمع‌آوری آثار دفاع مقدس با روش علمی دقیق انجام شود

استاندار خراسان شمالی با تأکید بر اینکه جمع‌آوری آثار دفاع مقدس باید با روش علمی، دقیق انجام شود، افزود: با جمع‌آوری این آثار در قالب تدوین کتاب، فیلم و… می‌توانیم نسل جدید را آگاه‌تر کنیم.
جمع‌آوری آثار دفاع مقدس با روش علمی دقیق انجام شود,خراسان شمالی+بجنورد+باغ موزه دفاع مقدس+مهدی الهی راد+محمدرضا حسین نژاد+حفظ آثار

به گزارش عصر‌اترک به نقل از روابط عمومی استانداری خراسان شمالی، محمدرضا حسین‌نژاد استاندار خراسان شمالی، اظهار کرد: ضرورت حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس بر هیچ کسی پوشیده نیست زیرا کشوری قوی است که در آن، این ارزش‌ها زنده بماند و حفظ شود. 

وی با تأکید بر اینکه جمع‌آوری آثار دفاع مقدس باید با روش علمی، دقیق انجام شود، افزود: با جمع‌آوری این آثار در قالب تدوین کتاب، فیلم و… می‌توانیم نسل جدید را آگاه‌تر کنیم. 

وی خاطرنشان کرد: موضوعات حوزه‌های رزمندگان، حضور بانوان در دفاع مقدس، پشتیبانی خانواده‌ها در زمان جنگ تحمیلی در قالب دانش‌نامه، تدوین کتاب و فیلم باید پررنگ‌تر ارائه شود. 

حسین‌نژاد اظهار داشت: باتوجه به نقش مهم حفظ آثار در استان ضرورت دارد در مقیاس کوچکتر هم در سطح شهرستان‌ها چنین جلساتی برگزار شود. 

وی تأکید کرد: یادمان شهدای گمنام در هیچ شهرستانی نباید ناتمام باقی بماند. 

استاندار خراسان شمالی در ارتباط با زیرساخت باغ‌موزه، گفت: بخشی از این زیرساخت باید توسط تعهدات اجتماعی صنایع انجام شود تا تسریع پروژه‌های عمرانی را شاهد باشیم که البته تاکنون اقدامات خوبی صورت گرفته است. 

وی تصریح کرد: سازمان حفظ آثار باید انتظارت خود را از دستگاه‌های اجرایی بیان کند تا تقسیم‌بندی، واحدی صورت گیرد.

مهدی الهی‌راد رئیس بنیاد حفط آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس گفت: اسناد و آثار دفاع مقدس استان جمع‌آوری نشده و به دلیل اینکه محلی برای نگهداری آنها وجود نداشته از بین رفتند و این در حالی است که رهبر معظم انقلاب به حفظ آثار به عنوان یک موضوع مهم تأکید نمودند. 

وی افزود: پروژه باغ‌موزه دفاع مقدس به علت کمبود اعتبار مدتی راکد مانده بود که فعالیت آن دوباره آغاز شده و باید تا دو سال آینده به پایان برسد که در این خصوص نیازمند مشارکت و همکاری تمامی سازمان‌ها هستیم. 

الهی‌راد خاطرنشان کرد: ۶ سهمیه برای شهدای گمنام به خراسان شمالی داده شده، اما به دلیل عدم آماده بودن یادمان‌ها، تنها دو شهید گمنام به استان داده شده است.

انتهای خبر/


با تشکر
نظر شما ثبت و پس از بررسی انتشار میابد.
ارسال نظر
نام :
ایمیل
نظر


پایگاه خبری تحلیلی اخبار راز و جرگلان