آیا تمایل دارید در کانال عصر عضو شوید؟

سرویس اجتماعی | کد خبر: ۲۸۷۶۷۶۷
تاریخ انتشار: ۱۴۰۲/۰۹/۲۱ - ساعت ۱۶:۳۲
مدیرکل بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش های دفاع مقدس خراسان شمالی:

۱۰۰ میلیارد ریال برای بازسازی یادمان‌ شهدای خراسان شمالی هزینه شد

مدیرکل بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش های دفاع مقدس خراسان شمالی گفت: ۱۰۰ میلیارد ریال اعتبار برای بازسازی یادمان‌ شهدای گمنام هزینه شد.
۱۰۰ میلیارد ریال برای بازسازی یادمان‌ شهدای خراسان شمالی هزینه شد,خراسان شمالی+بجنورد+یادمان شهدا+مهدی الهی راد

به گزارش عصراترک به نقل از ایرنا، مهدی الهی‌راد مدیرکل بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس خراسان شمالی، اظهار کرد: ۶۵ میلیارد ریال از مجموع این اعتبارات از محل بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس و ۳۵ میلیارد نیز با مشارکت سازمان‌ها و متولیان محل پذیرش مزار شهدا هزینه شد. 

وی افزود: ۷۲ شهید گمنام استان در ۳۸ نقطه شامل دانشگاه ها، مراکزآموزشی، اداره و سازمان ها، پادگان‌ها و بوستان‌ها به خاک سپرده شده‌اند. 

مدیرکل بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس خراسان شمالی خاطرنشان کرد: سازمان‌ها و یا هر نهادی که از تدفین شهدا در مجموعه خود استقبال می‌کنند باید نسبت به ساماندهی و تعمیرات یادمان‌ها نیز اقدام کنند. 

یادمان شهدا؛ قطبی فرهنگی در دل شهرها

وی با بیان اینکه یادمان‌های شهدا، قطب‌های فرهنگی و مکانی برای برگزاری برنامه‌های فرهنگی و اجتماعی است افزود: بعضا در برخی از دانشگاه‌ها و سازمان‌ها مزار شهدای گمنام را به مکانی برای برنامه‌های فرهنگی و وداع باش تبدیل شده است که از سایر متولیان نیز می‌خواهیم در این خصوص فعالیت بیشتری داشته باشند. 

الهی‌‌راد خاطرنشان کرد: یادمان‌های ساخته شده برای شهدای گمنام علاوه بر فضای معنوی خاص خود، بهترین مکان برای انجام فعالیت‌های فرهنگی است. 

مدیرکل بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس خراسان شمالی با اشاره به اینکه مزار شهدای گمنام در هر منطقه ای، روحیه ایثارگری را ترویج می‌دهد، افزود: برگزاری برنامه‌های فرهنگی در این یادمان ها، بهترین شرایط را برای تبیین ارزش‌های انقلاب اسلامی و دوران دفاع مقدس و نهادینه شدن فرهنگ ایثار و شهادت به وجود می‌آورد که باید به نحو احسن از آن استفاده کرد. 

وی بیان کرد: برگزاری اقامه نماز جماعت و شب‌های خاطره در جوار یادمان شهدای گمنام از دیگر اقدام‌های فرهنگی است که می‌توان آن را با استفاده از معنویت مزار شهدا برگزار کرد و شوری خاص بدان بخشید. 

الهی‌راد خاطرنشان کرد: هرکدام از مزار شهدای گمنام فلسفه‌ای جذاب دارد که حضور راویان دوران دفاع مقدس در آن می‌تواند به عنوان یک برنامه فرهنگی مستمر تعریف شود. 

با احتساب شهید گمنامی که هفته جاری در شیروان به خاک سپرده خواهد شد تعدادی شهدای گمنام استان به ۷۳ شهید می‌رسد. 

خراسان شمالی بیش از سه هزار شهید تقدیم انقلاب کرده است، همچنین بیش از ۳۵ هزار رزمنده در دوران دفاع مقدس در عملیات‌ها حضور داشته اند. 

تعداد کل ایثارگران این استان ۱۰ هزار ۲۷۷ نفر، تعداد کل آزادگان ۳۹۷ نفر و جانبازان هفت هزار و ۲۳۲ نفر است.

انتهای خبر/


با تشکر
نظر شما ثبت و پس از بررسی انتشار میابد.
ارسال نظر
نام :
ایمیل
نظر


پایگاه خبری تحلیلی اخبار راز و جرگلان