آیا تمایل دارید در کانال عصر عضو شوید؟

سرویس سیاسی | کد خبر: ۲۸۷۸۹۲۶
تاریخ انتشار: ۱۴۰۲/۱۱/۱۴ - ساعت ۲۳:۱۶
استاندار خراسان شمالی:

افزایش صادرات فن‌آورانه خراسان شمالی به ۱۰ میلیون دلار

استاندار خراسان شمالی گفت: صادرات فن‌آورانه استان از  ۱۸ هزار دلار در سال ۱۳۹۹ به دو میلیون دلار در سال ۱۴۰۱ و در ۶ ماهه اول سال ۱۴۰۲ به ۱۰ میلیون دلار رسیده است که سیر صعودی پرشتابی را نشان می‌دهد.  
افزایش صادرات فن‌آورانه خراسان شمالی به ۱۰ میلیون دلار,خراسان شمالی+بجنورد+اسماعیل فرجی+محمدرضا حسین نژاد+تانا+تاثریا

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی«عصراترک»، محمدرضا حسین‌نژاد استاندار خراسان شمالی، در رویداد اقتصادی تانا و تاثریا صنایع کوچک، متوسط و کارگاهی خراسان شمالی که صبح امروز در سالن گلشن بجنورد برگزار شد اظهار کرد: صادرات فن‌آورانه استان از  ۱۸ هزار دلار در سال ۱۳۹۹ به دو میلیون دلار در سال ۱۴۰۱ و در ۶ ماهه اول سال ۱۴۰۲ به ۱۰ میلیون دلار رسیده است که سیر صعودی پرشتابی را نشان می‌دهد.  

وی شناخت نیاز و مسئله در مسیر تحول، توسعه و چاره‌اندیشی برای رفع آن، بسیار مهم دانست و گفت: پنج رویداد تانا تاکنون برگزار شده و تاکنون بیش از ۲۹۰ نیاز  و ۱۰۸ ایده ثبت شده است.  

حسین‌نژاد از برگزاری ۱۰۸ تور ترویجی فناوری در سال ۱۴۰۱ و ۹۰ تور ترویجی فناوری در ۱۴۰۲ خبر داد. 

وی در آغاز این نشست، دستاوردهای دولت را در استان به اختصار تشریح کرد و افزود: در دهه مبارک فجر یک‌هزار پروژه با اعتباری بالغ بر ۱۷ هزار میلیارد تومان افتتاح و کلنگ‌زنی می‌شود. 

پیش از انقلاب مردم در سرنوشت کشور دخالتی نداشتند

سردار اسماعیل فرجی فرمانده سپاه حضرت جوادالائمه (ع) خراسان شمالی در این همایش بیان داشت: اگر بخواهیم دستاوردهای انقلاب اسلامی را با قبل از آن مقایسه کنیم باید در دو بخش مادی و معنوی به آن پرداخت. 

وی با اشاره به فرمایشی‌بودن انتخابات پیش از انقلاب،  افزود: در دوران پهلوی مردم حق انتخاب پادشاه را نداشته و در سرنوشت کشور خود نقشی نداشتند. 

سردار فرجی خاطر نشان کرد: در دوران پهلوی،  شاه قدرت مطلق بود و نظام به صورت ارباب‌رعیتی اداره می‌شد. 

وی با اشاره به برگزاری ۴۰ انتخابات در کشور پس از پیروزی انقلاب اسلامی، عنوان کرد: همه‌پرسی تغییر رژیم شاهنشاهی، همه‌پرسی قانون اساسی، همه‌پرسی بازنگری در قانون اساسی و چهل انتخابات که از ابتدای انقلاب با مشارکت مردم در این کشور رقم خورد. 

فرمانده سپاه خراسان شمالی با اشاره به رشد علمی دوم جهان توسط ایران، افزود: در بخش توسعه پیش از انقلاب رتبه ۵۳ را داشتیم که اکنون به رتبه ۱۵ جهان دست یافته‌ایم. 

او در ادامه مقایسه‌ای از پیش از انقلاب و بعد از آن داشت و گفت: در حوزه انرژی اتمی از رتبه ۸۳ به ۱۱، نانوتکنولوژی از رتبه ۵۷ به ۱۱، مهندسی هوافضا از رتبه ۴۳ به ۱۱، پزشکی از رتبه ۵۴ به ۱۹،  شیمی از رتبه ۴۸ به ۱۱ و فیزیک و نجوم از رتبه ۶۴ به ۱۹ رسیدیم. 

وی با اشاره به اینکه پیش از انقلاب هیچ‌گونه ماهواره‌ای نداشتیم، گفت: امروز جزء محدود کشورهایی هستیم که به این تکنولوژی دست یافته‌ایم و «ثریا» آخرین ماهواره‌ای است که توسط دانشمندان ما طراحی و در مدار ۷۵۰کیلومتری زمین قرار گرفت. 

سردار فرجی با اشاره به رشد ۱۱برابری دانشگاه‌های کشور تا سال ۱۳۹۵ نسبت به قبل از انقلاب، گفت: تعداد اعضای هیأت علمی دانشگاه‌ها پیش از انقلاب چهارهزار نفر بود که امروز به بیش از ۹۰هزار نفر رسیده است. 

او پس از اشاره به ایجاد پنج‌هزار رشته تحصیلی پس از انقلاب، عنوان کرد:  تعداد دانشجویان پس از انقلاب رشد ۵۰ برابری داشته است. 

فرمانده سپاه خراسان شمالی خاطر نشان کرد: به برکت انقلاب اسلامی رتبه پنجم فارغ‌الاتحصیلان حوزه علوم دانشی، فناوری، مهندسی و ریاضی، رتبه هفتم امید به زندگی، رتبه دوم شاخص توسعه انرژی، رتبه پنجم نانوکاتالیست در فرآیند تولید بنزین، رتبه چهارم انتشار مقالات و رتبه یکم سلول‌های بنیادین، زیست فناورانه، فرش دستباف، زرشک، زعفران و پسته را در جهان کسب کردیم. 

وی به رشد چندین‌برابری حوزه زنان پس از انقلاب اشاره داشت و گفت: رشد ۲/۵ برابری زنان باسواد، ۶برابری زنان عضو هیأت علمی و ۵/۵ برابری رشته‌های ورزشی بانوان پس از انقلاب به دست آمده است. 

سردار فرجی تأکید کرد: در هر دولتی که متکی به مردم بود و منویات مقام معظم رهبری را انجام داده رشد داشته‌ایم، اما هر دولتی که وابسته به کشورهای غربی بوده پس‌رفت کرده‌ایم. 

وی تصریح کرد: در دوهزار و ۵۰۰سال حکومت پهلوی، هزاران کیلومتر از خاک ایران به کشورهای دیگر بخشیده شد،  اما پس از انقلاب یک وجب از خاک ایران جدا نشد. 

وی با اشاره به اینکه اقتدار ایران در گِرُو مشارکت حداکثری در انتخابات است، بیان داشت: کشورهای استکبار، سلطنت‌طلبان و منافقین به دنبال آن هستند که با مشارکت کم مردم، در انتخابات پیش‌رو، کشور را تضعیف کنند. 

شرکت‌های کیمیاگران راز طبیعت، کارگزار نوژان، تراش سرافراز و ساقه طلایی در این رویداد، نیاز‌ها و چالش‌های خود را طرح کردند و برای عقد تفاهم‌نامه با صاحبان ایده و دانش مذاکره کردند. 

انتهای خبر/


با تشکر
نظر شما ثبت و پس از بررسی انتشار میابد.
ارسال نظر
نام :
ایمیل
نظر


پایگاه خبری تحلیلی اخبار راز و جرگلان