آیا تمایل دارید در کانال عصر عضو شوید؟

سرویس فرهنگی | کد خبر: ۲۸۷۸۸۱۵
تاریخ انتشار: ۱۴۰۲/۱۱/۰۹ - ساعت ۶:۱۶
نماینده ولی فقیه در خراسان شمالی:

با ابزار هنر و شعر می‌توان پاسخ دشمنان را داد

نماینده ولی فقیه در خراسان شمالی گفت: ابزار هنر و شعر و نغمه می‌تواند پاسخ دشمنان را بدهد و دل‌های مومنان را جذب کند. 
با ابزار هنر و شعر می‌توان پاسخ دشمنان را داد,خراسان شمالی+بجنورد+رضا نوری+محمدرضا حسین نژاد+نغمه سراسان اهل سنت

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی «عصر اترک»، حجت‌الاسلام رضا نوری نماینده ولی فقیه در خراسان شمالی، دوشنبه‌شب در پنجمین همایش ملی نغمه‌سرایان اهل سنت کشور اظهار کرد: در استان خراسان شمالی چندین اقوام و مذهب در زیر یک پرچم و اعتقاد به اصل ولایت فقیه با برادری در کنار یکدیگر زندگی می‌کنند.  

وی با اشاره به اینکه ۱۰ درصد جمعیت استان را اهل سنت تشکیل می‌دهند، عنوان کرد: هفت پایگاه نماز جمعه و حدود ۲۰ حوزه علمیه اهل سنت در خراسان شمالی فعالیت دینی خود را در کنار برادران شیعه انجام می‌دهند. 

حجت‌الاسلام نوری با اشاره به اینکه امروز مردم جهان خباثت دشمنان را در غزه مشاهده می‌کنند، افزود: همه ملت‌های جهان شعار حمایت از مردم مظلوم غزه را سر می‌دهند. 

امام جمعه بجنورد خاطرنشان کرد: از چندین کشور، جبهه مقاومت با هدف مقابله با استکبار جهانی و رژیم صهیونیستی شکل گرفتند. 

وی تصریح کرد: رژیم صهیونیستی از ابتدای جنگ بیش از ۸۰ درصد خانه‌های فلسطینی‌ها را ویران کرده و بسیاری از مردم این کشور را به شهادت رساندند. 

با ابزار هنر و شعر می‌توان پاسخ دشمنان را داد

نماینده ولی فقیه در خراسان شمالی تأکید کرد:  ابزار هنر و شعر و نغمه می‌تواند پاسخ دشمنان را بدهد و دل‌های مومنان را جذب کند. 

وی افزود: اگر قصه حسین‌بن‌علی(ع) امروز جهانی شده است به خاطر مدح و اشعاری می‌باشد که سینه به سینه چرخیده است. 

حجت‌الاسلام نوری گفت: بخشی از ماندگاری قرآن به علت فساحت، بلاغت، حکمت و منطق آن و بخش دیگر نیز به خاطر صوت‌های زیبایی است که به وسیله آن تلاوت می‌شود. 

اهل سنت در پیروزی انقلاب اسلامی نقش‌ بسیاری داشتند

محمدرضا حسین‌نژاد استاندا خراسان شماالی در این آیین، اظهار کرد: دشمنان تلاش می‌کنند که این وحدت و انسجام ملی را با هر روشی از بین ببرند و تربیت افرادی همچون ریگی در این راستا قابل ارزیابی است. 

وی افزود: دشمنان هر روز با نقشه‌های جدیدی سعی دارند وحدت و اتحاد مردم را از بین برده و از این طریق منابع طبیعی و ثروت کشورها را غارت کنند. 

حسین‌نژاد برگزاری چنین همایش‌هایی را بستری مناسب برای اتحاد و وحدت بیشتر بین اقوام مختلف دانست و عنوان کرد: اقوام مختلف ایرانی با فرهنگ‌ها و آداب خاص خود همیشه در کنار هم بوده‌اند و باید از متولیان برگزاری همایش‌هایی که اتحاد و انسجام بین اقوام ایرانی را تقویت می‌کنند، قدردانی کرد. 

وی با اشاره به اینکه اهل سنت خراسان شمالی ۲۹ شهید تقدیم کشور و انقلاب کردند، افزود: اهل سنت در پیروزی انقلاب اسلامی و هشت سال دفاع مقدس حضور داشته و نقش‌ بسیاری داشتند.

استاندار خراسان شمالی با اشاره به تأکیدات مقام معظم رهبری بر وحدت بین مذاهب اسلامی گفت: کشور ما در کنار موهبت‌های طبیعی گنجینه‌ای از فرهنگ‌ها و قومیت‌ها هم هست و باید از این فرصت به بهترین شکل برای پیشرفت و سازندگی کشور استفاده کنیم.

انتهای خبر/ی

 


با تشکر
نظر شما ثبت و پس از بررسی انتشار میابد.
ارسال نظر
نام :
ایمیل
نظر


پایگاه خبری تحلیلی اخبار راز و جرگلان