آیا تمایل دارید در کانال عصر عضو شوید؟

سرویس اجتماعی | کد خبر: ۲۸۶۸۸۵۶
تاریخ انتشار: ۱۴۰۲/۰۴/۰۳ - ساعت ۲:۱۶

فعالیت ۱۴۹ مدرسه کوچ‌رو در خراسان شمالی

مدیرکل آموزش و پرورش خراسان شمالی از فعالیت ۱۴۹ مدرسه کوچ‌رو در استان خبر داد.
فعالیت ۱۴۹ مدرسه کوچ‌رو در خراسان شمالی,خراسان شمالی+بجنورد+ابوالقاسم اکبری+آموزش و پرورش+مدرسه کوچ‌ رو

به گزارش عصراترک به نقل از ایسنا، ابوالقاسم اکبری از تحصیل ۷ هزار و ۸۰۰ دانش آموز در ۳۱۴ مدرسه عشایری استان خبر داد و اظهار کرد: از این تعداد ۱۴۹ مدرسه به صورت کوچ‌رو فعال هستند که پارسال ۵۵ چادر مرغوب نیز با اعتباری معادل ۶۰۰ میلیون تومان برای آن ها تامین شد.

وی با بیان اینکه تقویت رشته های هنرستانی متناسب با بوم خراسان شمالی در یک سال و نیم گذشته اولویت کاری آموزش و پرورش استان بوده است، بیان کرد: در حال حاضر، هنرجویان در رشته هایی نظیر گیاهان دارویی، زنبورداری، پرورش اسب و بافت فرش دورو، دوره های مهارت آموزی را سپری می‌کنند.

رقابت ۱۰۷۳ داوطلب پایه دهم در آزمون ورودی مدارس استعدادهای درخشان

مدیرکل آموزش و پرورش خراسان شمالی همچنین در خصوص حوزه های برگزاری آزمون ورودی مدارس استعدادهای درخشان گفت: فرآیند آزمون ورودی پایه دهم مدارس استعدادهای درخشان با حضور یک هزار و ۷۳ داوطلب در ۷ حوزه شهرستان های بجنورد، شیروان و اسفراین برگزار شد.

به گفته وی، ظرفیت پذیرش پایه دهم در ۶ مدرسه دوره متوسطه دوم استعدادهای درخشان استان، ۱۸۳ نفر است.

اکبری در ادامه، سند تحول بنیادین آموزش و پرورش را مبنای حرکت در نظام تعلیم و تربیت استان دانست.

وی، سند تحول بنیادین آموزش و پرورش را بهترین برنامه برای تحقق اهداف نظام تعلیم و تربیت عنوان کرد و افزود: رویکرد این سند، تربیت تمام ساحتی دانش آموزان به عنوان آینده سازان کشور است.

وی با بیان اینکه ۱۳۱ راهبرد اجرایی در سند تحول بنیادین آموزش و پرورش ارائه شده است، اظهار کرد: در این برنامه، معلم عنصر اصلی تحول معرفی شده و باید با تبیین صحیح مفاد و جزئیات آن و اجرای دقیق آن در سطح مدارس، مورد توجه جدی قرار گیرد.

مدیرکل آموزش و پرورش استان همچنین از اهتمام مربیان پرورشی برای برگزاری جشن‌های تکلیف و روزه اولی‌ها، اردوهای راهیان نور و زیارت اولی‌ها و مناسبت‌های ملی، انقلابی و مذهبی تقدیر کرد.

انتهای پیام/


با تشکر
نظر شما ثبت و پس از بررسی انتشار میابد.
ارسال نظر
نام :
ایمیل
نظر


پایگاه خبری تحلیلی اخبار راز و جرگلان