آیا تمایل دارید در کانال عصر عضو شوید؟

سرویس اجتماعی | کد خبر: ۲۸۷۳۵۶۰
تاریخ انتشار: ۱۴۰۲/۰۷/۰۱ - ساعت ۱۸:۲۲
نماینده ولی فقیه در خراسان شمالی:

دشمنان چشم دیدن پیشرفت علمی کشور را ندارند

نماینده ولی فقیه در خراسان شمالی با اشاره به اینکه پیشرفت علمی از مدارس آغاز می‌شود، گفت: ترور دانشمندان هسته‌ای نمونه واضح آن است که دشمن نمی‌خواهد پیشرفت کشور را ببیند.
دشمنان چشم دیدن پیشرفت علمی کشور را ندارند,خراسان شمالی+بجنورد+رضا نوری+آموزش و پرورش

به گزارش عصراترک، به نقل از مهر، حجت‌الاسلام رضا نوری نماینده ولی فقیه در خراسان شمالی صبح شنبه در آئین نواختن زنگ مهر که در مدرسه شهدای غزه بجنورد برگزار شد، اظهار کرد: در دفاع مقدس ۳۶ هزار شهید دانش آموز داریم که نشان می‌دهد این قشر در دوران دفاع مقدس نیز خوش درخشیدند.

امام جمعه بجنورد ادامه داد: اگر یک نظام بخواهد ضربه بخورد، ابتدا باید نظام تعلیم و تربیت آن را تضعیف کرد.

وی با اشاره به اهمیت نهاد خانواده و نظام تعلیم و تربیت، افزود: اگر این موارد ضربه ببینند آن نظام روی سعادت را نخواهد دید.

نوری گفت: اغتشاشات سال گذشته در راستای ضربه زدن به نهاد خانواده بود؛ خانواده مقدس‌ترین نهاد است که اگر فساد به آن وارد شود، فرزند خوبی در آن تربیت نخواهد شد.

امام جمعه بجنورد تصریح کرد: در کنار آموزش و پرورش باید خانواده موفق نیز داشته باشیم؛ اکثر افرادی که مسیر شهادت و ایثار را انتخاب کردند، دارای خانواده‌هایی اصیل بودند.

وی افزود: برای اینکه یک جامعه رشد نکند و تمدن ساز نشود، باید جلوی آموزش و پرورش آن را گرفت و در این زمینه نیز جنگی در راه است.

نوری با اشاره به اینکه پیشرفت علمی از مدارس آغاز می‌شود، تصریح کرد: ترور دانشمندان هسته‌ای نمونه واضح آن است که دشمن نمی‌خواهد پیشرفت کشور را ببیند.

امام جمعه بجنورد در ادامه به موضوع الگوسازی اشاره کرد و گفت: اگر جامعه الگو مناسب نداشته باشد نمی‌تواند رشد کند؛ قرآن کریم بارها الگوهای مختلفی را معرفی کرده است تا مقدمات رشد جامعه فراهم شود.

وی در پایان به جایگاه ویژه معلمان در امر آموزش و پرورش اشاره کرد و گفت: نقش معلمان در این فعالیت‌ها بسیار ویژه است.

انتهای خبر/


با تشکر
نظر شما ثبت و پس از بررسی انتشار میابد.
ارسال نظر
نام :
ایمیل
نظر


پایگاه خبری تحلیلی اخبار راز و جرگلان