آیا تمایل دارید در کانال عصر عضو شوید؟

سرویس اجتماعی | کد خبر: ۲۸۷۲۴۹۰
تاریخ انتشار: ۱۴۰۲/۰۵/۲۸ - ساعت ۱۶:۴۷
رئیس آموزش و پرورش استثنایی خراسان شمالی:

۲ هزار نوآموز خراسان‌شمالی به مرحله تخصصی سنجش ارجاع شدند

رئیس آموزش و پرورش استثنایی خراسان شمالی گفت: ۱۶ هزار و ۵۶۸ نفر از نوآموزان استان مورد ارزیابی سنجش قرار گرفتند که ۲ هزار و ۶۱ نفر از آنها به مرحله تخصصی سنجش ارجاع شدند.
۲ هزار نوآموز خراسان‌شمالی به مرحله تخصصی سنجش ارجاع شدند,خراسان شمالی+بجنورد+آموزش و پرورش استثنایی+حسین نعمتی+سنجش نوآموز

به گزارش عصر اترکبه نقل از ایرنا، حسین نعمتی رئیس آموزش و پرورش استثنایی خراسان شمالی، اظهار کرد: نوآموزان بدو ورود به دبستان و پیش دبستانی در ۲۲ پایگاه سنجش اولیه و ۶ پایگاه سنجش تخصصی در خراسان شمالی مورد ارزیابی سلامت قرار می‌گیرند و در صورت تشخیص احتمال نارسایی برای بررسی بیشتر به مراکز تخصصی معرفی می‌شوند.

وی افزود: طرح سنجش سلامت نوآموزان از اوایل تیرماه در این استان آغاز و تا پایان مردادماه ماه سال جاری ادامه دارد که نوآموز بدو ورود به دبستان و پیش دبستانی از نظر بینایی، شنوایی، گفتاری و سلامت جسمی و حرکتی مورد سنجش قرار گرفتند.

رئیس آموزش و پرورش استثنایی خراسان شمالی خاطرنشان کرد: از مجموع ۲ هزار و ۶۱ نوآموز، ۵۷۴ نفر بینایی، ۲۳۷ نفر شنوایی، ۱۵۰ نفر جسمی و هزار و ۱۰۰ نفر نیز به مرحله تخصصی سنجش هوش ارجاع داده شدند.

نعمتی بیان کرد: بسیاری از نوآموزان که به مرحله تخصصی ارجاع داده می‌شوند، با توصیه‌های کارشناسان، برای حل مشکل اقدام و در مدارس عادی به تحصیل مشغول می‌شوند.

وی خاطرنشان کرد: در طرح سنجش، هر سال ۱۵ تا ۲۵ درصد از دانش آموزان سنجش شده، به مرحله تخصصی، ارجاع داده می‌شوند.

رئیس آموزش و پرورش استثنایی خراسان شمالی تصریح کرد: امسال هفت هزار و ۷۰۱ نوآموز در بجنورد، سه هزار و ۱۰۸ نفر در شیروان، ۲ هزار و ۲۵۲ نفر در اسفراین، ۳۰۶ نفر در بام و صفی آباد، ۷۶۷ نفر در جاجرم، یکهزار و ۵۰۵ در رازو جرگلان، ۸۷۵ نفر در فاروج و ۲ هزار و ۴۶۱ نوآموز در مانه و سملقان و ۵۶۱ نفر در گرمه در آستانه ورود به دوره ابتدایی هستند.

نعمتی هدف اصلی طرح سنجش نوآموزان بدو ورود به مدرسه را پیشگیری از بروز و تشدید بیماری‌ها، تشخیص جایگاه دقیق آموزش کودکان برای استفاده از خدمات متناسب با استعدادها و توانمندی‌های کودکان و همچنین جلوگیری از افت تحصیلی اعلام کرد.

۱۸۹ هزار و ۸۳۶ دانش آموز خراسان شمالی در بیش از ۲ هزار باب آموزشگاه استان زیر نظر ۱۹ هزار نفر معلم تحصیل می‌کنند که از این تعداد ۱۰۸ هزار دانش آموز در مقطع ابتدایی و مابقی متوسطه است.

در مجموع ۴۸ درصد دانش آموزان استان را دختران تشکیل می‌دهند و ۳۶ درصد دانش آموزان در مناطق روستایی مشغول به تحصیل هستند.

انتهای خبر/


با تشکر
نظر شما ثبت و پس از بررسی انتشار میابد.
ارسال نظر
نام :
ایمیل
نظر


پایگاه خبری تحلیلی اخبار راز و جرگلان