آیا تمایل دارید در کانال عصر عضو شوید؟

سرویس اجتماعی | کد خبر: ۲۸۷۳۵۶۳
تاریخ انتشار: ۱۴۰۲/۰۷/۰۱ - ساعت ۱۸:۴۴
مدیرکل آموزش‌ و پرورش خراسان‌شمالی:

کارمندان در طرح سوادآموزی مشارکت کنند

مدیرکل آموزش‌ و پرورش خراسان‌ شمالی گفت: امسال بر اساس ابلاغیه وزارت آموزش و پرورش از ظرفیت کارمندان سایر دستگاه‌ها نیز در امر سوادآموزی استفاده می‌شود بنابراین این نیروهای اداری برای اجرای بهتر این طرح مشارکت کنند.
کارمندان در طرح سوادآموزی مشارکت کنند,خراسان شمالی+بجنورد+ابوالقاسم اکبری+سوادآموزی

به گزارش عصراترک به نقل از ایرنا، ابوالقاسم اکبری مدیرکل آموزش‌ و پرورش خراسان‌شمالی، اظهار کرد: کارمندان دستگاه‌های اجرایی با اعلام همکاری با سوادآموزی به آموزش و پرورش مراجعه و ثبت‌نام کنند و پس از آن برای این افراد دوره‌های آموزشی به طور فشرده برگزار خواهد شد تا در امر آموزش سوادآموزان مشکلی نداشته باشند.

وی با بیان اینکه این آموزش دهندگان منوط به قبولی سوادآموز در آزمون نهایی حق‌الزحمه‌ای دریافت خواهند کرد افزود: این حق‌الزحمه در دوره‌های سوادآموزی ۱۰ میلیون و ۷۳۰ هزار ریال، در دوره‌های انتقال ۱۲ میلیون ریال و در دوره‌های تحکیم دو میلیون و ۵۰۰ هزار ریال است.

مدیرکل آموزش‌ و پرورش خراسان‌شمالی تصریح کرد: همچنین اگر سوادآموزی به طور خودآموز در آزمون نهایی نمره قبولی کسب کند ۱۱ میلیون و ۴۰۰ هزار ریال در قالب حق الزحمه و دو میلیون و ۳۰۰ هزار ریال هم پاداش به فرد پرداخت می‌شود.

وی در ادامه بیان کرد: هدف‌گذاری آموزشی امسال سوادآموزی استان در جامعه هدف ۱۰ تا ۴۹ سال هفت هزار و ۸۰۰ نفر است.

اکبری اضافه کرد: تعهد امسال در دوره سوادآموزی سه هزار نفر، دو هزار و ۵۰۰ نفر در دوره انتقال و دو هزار و ۳۰۰ نفر در دوره تحکیم است که به شرکت‌کنندگان در این دوره‌ها پس از اخذ نمره قبولی و مدرک ارایه می‌شود.

وی خاطرنشان کرد: ثبت‌نام دوره‌های آموزشی سوادآموزی در سطح استان از اواخر مهرماه سال جاری آغاز و تا اسفندماه امسال ادامه دارد.

به گفته وی؛ سوادآموزان در کلاس‌های سوادآموزی در کنار آموزش خواندن و نوشتن، روخوانی قرآن کریم، آموزش عملی نماز، طرح کتابخوانی در کنار خانواده، کلاس مهارت‌آموزی، فنی و حرفه‌ای و مشاوره و رایانه را نیز فرا می‌گیرند.

براساس آخرین آمار سازمان نهضت سوادآموزی کشور، ۹۷٫۱ درصد مردان و ۹۵ درصد زنان خراسان‌شمالی در سن ۶ تا۴۵ سال باسواد هستند.

انتهای خبر/


با تشکر
نظر شما ثبت و پس از بررسی انتشار میابد.
ارسال نظر
نام :
ایمیل
نظر


پایگاه خبری تحلیلی اخبار راز و جرگلان