آیا تمایل دارید در کانال عصر عضو شوید؟

سرویس اجتماعی | کد خبر: ۲۸۶۷۴۳۷
تاریخ انتشار: ۱۴۰۲/۰۲/۱۴ - ساعت ۰:۳۰
مدیرکل آموزش و پرورش خراسان شمالی گفت:

۴۵ معلم نمونه در خراسان‌شمالی انتخاب شدند

مدیرکل آموزش و پرورش خراسان شمالی گفت: ۴۵ معلم نمونه در استان معرفی شدند که از این تعداد چهار معلم نمونه کشوری و مابقی نمونه استانی هستند.
۴۵ معلم نمونه در خراسان‌شمالی انتخاب شدند,خراسان شمالی+بجنورد+ابوالقاسم اکبری+آموزش و پرورش+معلم نمونه

به گزارش بجنا به نقل از ایرنا، ابوالقاسم اکبری اظهار کرد: این طرح از نیمه اسفند ماه سال گذشته در آموزش و پرورش استان آغاز شد که در هفته معلم از آنها تقدیر خواهد شد.

وی گفت: هزار و ۶۱۱ معلم استان در سامانه بزرگداشت مقام معلم ثبت نام کردند که از این تعداد هزار و ۶۶ معلم خانم و مابقی آقا بودند.

مدیرکل آموزش و پرورش خراسان شمالی بیان کرد: در مجموع از این تعداد بیشترین آثار مربوط به شهرستان بجنورد با ۴۹۷ نفر، شهرستان اسفراین ۲۳۱ نفر، شهرستان شیروان ۱۹۷ نفر، مانه و سملقان ۱۴۷ نفر، راز و جرگلان ۱۴۲ نفر، جاجرم ۱۳۹ نفر، فاروج ۱۳۶ نفر و مابقی نیز مربوط به شهرستان های گرمه و بام و صفی آباد است.

اکبری تصریح کرد: در نهایت از این تعداد معلم ۴۱ نفر در سطح استانی و چهار معلم نیز که سه نفر از شهرستان بجنورد و یک نفر از شهرستان شیروان در مرحله کشوری نمونه شدند.

وی با اشاره به هدف از اجرای این طرح افزود: این طرح برای نخستین بار در آموزش و پرورش در روز معلم برگزار شده است و هدف قدردانی از معلم هایی است که بهترین و بیشترین فعالیت و عملکرد را در طول سال تحصیلی داشته اند.

وی گفت: در این طرح معلم های فرهیخته انتخاب می شوند تا از تلاش های آن ها در حوزه علم آموزی قدردانی شود و می تواند مشوقی برای جامعه معلمی باشد تا برای رسیدن به شاخص های معلم نمونه تلاش بیشتری را داشته باشند.

۱۲ اردیبهشت ماه مصادف با سالروز شهادت فیلسوف بزرگ شهید مرتضی مطهری را روز معلم نام نهاده اند تا در این روز گرامی داشته شود مقام و مرتبه همه معلمانی که با تلاش بی وقفه خود برای بالندگی و رهایی انسانها از جهل می کوشند.

۱۸۹ هزار و ۸۳۶ دانش آموز خراسان شمالی در بیش از ۲ هزار باب آموزشگاه استان زیر نظر ۱۹ هزار نفر معلم تحصیل می کنند که از این تعداد ۱۰۸ هزار دانش آموز در مقطع ابتدایی و مابقی متوسطه است.

در مجموع ۴۸ درصد دانش آموزان استان را دختران تشکیل می دهند و ۳۶ درصد دانش آموزان در مناطق روستایی مشغول به تحصیل هستند.

انتهای پیام/

 


با تشکر
نظر شما ثبت و پس از بررسی انتشار میابد.
ارسال نظر
نام :
ایمیل
نظر


پایگاه خبری تحلیلی اخبار راز و جرگلان