آیا تمایل دارید در کانال عصر عضو شوید؟

سرویس اجتماعی | کد خبر: ۲۸۶۶۲۴۳
تاریخ انتشار: ۱۴۰۲/۰۱/۰۹ - ساعت ۲۱:۳۹
مدیرکل آموزش و پرورش خراسان شمالی گفت:

حدود ۱۰ هزار نفر در مراکز اسکان فرهنگیان خراسان شمالی پذیرش شدند

مدیرکل آموزش و پرورش خراسان شمالی گفت: ۹ هزار و ۷۲۸ نفر از آغاز طرح نوروزی از (۲۹ اسفندماه ۱۴۰۱ تاکنون) در ستاد اسکان نوروزی فرهنگیان استان پذیرش شدند.
حدود ۱۰ هزار نفر در مراکز اسکان فرهنگیان خراسان شمالی پذیرش شدند,خراسان شمالی+بجنورد+آموزش و پرورش+اسکان نوروزی+ابوالقاسم اکبری

به  گزارش عصراترک به نقل از ایرنا، ابوالقاسم اکبری اظهار کرد: ۲ هزار و ۱۶۵ خانواده در ستاد اسکان استان پذیرش و در ۱۴۴ مدرسه مناطق مختلف این استان اسکان داده شدند.

وی گفت: این تعداد مدرسه در قالب ۹۲۰ کلاس درس به مسافران نوروزی خدمات می دهند.

مدیرکل آموزش و پرورش خراسان شمالی تصریح کرد: مدرسه ها به سه دسته "الف"، "ب" و "ویژه" دسته‌بندی شدند که به ترتیب در نوع الف ۲۹۹ کلاس، نوع ب ۱۵۵ کلاس و ویژه ۹۲ کلاس است.

اکبری بیان کرد: در نوع ویژه مدارسی هستند که در هر کلاس یک تخته فرش، یک دستگاه یخچال، تلویزیون، وسایل گرمایشی و سرمایشی به‌صورت اختصاصی وجود دارد و حمام، آشپزخانه و سرویس بهداشتی، عمومی است.

وی افزود: همچنین نوع "الف" مدارسی هستند که در هر کلاس یک تخته فرش، یک دستگاه یخچال، تلویزیون و وسایل گرمایشی بصورت اختصاصی وجود دارد و حمام، آشپزخانه و سرویس بهداشتی، عمومی است.

مدیرکل آموزش و پرورش خراسان شمالی اظهارکرد: در نوع "ب" نیز مدرسه هایی هستند که هر کلاس تلویزیون و یخچال ندارد.

اکبری در ادامه افزود:حق پرداختی مسافران برای هر روز اسکان در نوع ویژه ۱۵۰ هزار تومان، نوع الف ۱۰۰ هزار تومان و ب ۶۰ هزار تومان در نظر گرفته شده است.

وی تصریح کرد: سال گذشته در این ایام سه هزار و ۲۶۴ خانوار در قالب ۱۱ هزار و ۲۶۲ مسافر نوروزی در مراکز اسکان فرهنگیان خراسان شمالی پذیرش شدند.

۱۹۲ هزار و ۸۰۵ دانش آموز خراسان شمالی در بیش از ۲ هزار باب آموزشگاه استان زیر نظر ۱۹ هزار نفر معلم تحصیل می کنند.

خراسان شمالی با جمعیت یک میلیون نفری در شمال شرق کشور واقع است که ۴۴ درصد از جمعیت آن در روستاها سکونت دارند.

انتهای پیام/


با تشکر
نظر شما ثبت و پس از بررسی انتشار میابد.
ارسال نظر
نام :
ایمیل
نظر


پایگاه خبری تحلیلی اخبار راز و جرگلان