آیا تمایل دارید در کانال عصر عضو شوید؟

سرویس اجتماعی | کد خبر: ۲۸۵۲۰۵۹
تاریخ انتشار: ۱۴۰۰/۱۲/۱۱ - ساعت ۱:۵
‌مدیر کل آموزش و پرورش خراسان شمالی:

بیانیه گام دوم انقلاب باید در تمامی ابعاد سند راهبردی آموزش و پرورش استان دیده شود

ابوالقاسم اکبری با اشاره به لازم اجرا بودن بیانیه گام دوم انقلاب در تمامی ابعاد سند راهبردی آموزش و پرورش استان، عنوان کرد:  سیاست های ابلاغی رهبر انقلاب در سال 1392 که در 13بند آورده شده است در این سند باید دیده شود و نگاه ما در آموزش و پرورش، ابتدا نگاه پرورشی و فرهنگی بوده و آن را باید تقویت کنیم.
بیانیه گام دوم انقلاب باید در تمامی ابعاد سند راهبردی آموزش و پرورش استان دیده شود,خراسان شمالی+بجنورد+آموزش و پرورش+ابوالقاسم اکبری

‌به گزارش پایگاه خبری بجنا، ‌ابوالقاسم اکبری مدیرکل آموزش و پرورش خراسان شمالی روز چهارشنبه 11اسفند1400 در مراسم زنگ سپاس مربی به مناسبت هفته تربیت اسلامی، امور تربیتی برگزار شده بود، گفت: رسالت همه انبیاء و اوصیاء الهی و هدف اصلی بعثت پیامبر اکرم(ص) تربیت انسان ها بوده است.

 

وی با اشاره به اینکه آموزش و پرورش پیشران توسعه همه جانبه کشور می باشد، عنوان کرد: یکی از مسائل بسیار مهمی که امروز در جمهوری اسلامی ایران به عنوان دکترین حرکتی خود وجود دارد، نقشه راه ما یعنی سند تحول بنیادین آموزش و پرورش است.

 

اکبری در ادامه گفت: نقشه راه، این سند بسیار متقن، اسلامی و تربیتی که با نگاه عدالت تربیتی تدوین شده و حرکت به سوی حیات طیبه می باشد که توسط شورای عالی انقلاب فرهنگی و آموزش و پرورش در سال 1390 جهت اجرای آن مصوب شد.

 

مدیرکل آموزش و پرورش خراسان شمالی تصریح کرد: تا به امروز بحث گفتمان سازی و حرکت در این مسیر بوده که در یک بازه زمانی بحث سند ننگین 2030 در کشور مطرح شد اما با هوشمندی و درایت مقام معظم رهبری مانع از شکل گیری آن در کشور شدند.

 

این مقام مسئول با اشاره به لازم اجرا بودن بیانیه گام دوم انقلاب در تمامی ابعاد سند راهبردی آموزش و پرورش استان، عنوان کرد:  سیاست های ابلاغی رهبر انقلاب در سال 1392 که در 13بند آورده شده است در این سند باید دیده شود و نگاه ما در آموزش و پرورش، ابتدا نگاه پرورشی و فرهنگی بوده و آن را باید تقویت کنیم.

 

مدیرکل آموزش و پرورش خراسان شمالی با اشاره به اینکه دو بال آموزش و پرورش لازمه فتح  قله های علم و دانش فرزندان ما می باشند، بیان داشت: باید به حوزه پرورشی نگاه ویژه ای شود و اگر در آموزش و پرورش، دانش آموزان را با انفاق، نوع دوستی و مسئولیت پذیری  آشنا کنیم در آینده در کنار مسائل علمی کمک به هم نوع را هم دارند.

 

وی با اشاره به اهمیت تولید اشتغال توسط رشته های فنی حرفه ای و کارودانش، گفت: آموزش و پرورش در کشورهای توسعه یافته مانند آلمان، ژاپن و چین در حوزه نظری و فنی حرفه ای مقطع متوسطه، متفاوت از کشور ما عمل کرده و تنها 25 الی 30 درصد از دانش آموزان این کشورها در رشته های نظری تحصیل می کنند و این در حالی می باشد که 35درصد از دانش آموزان کشور در رشته های فنی و حرفه ای و کاردانش و 65درصد در رشته های نظری می باشند.

 

انتهای پیام/عبدالله یزدانی

 


با تشکر
نظر شما ثبت و پس از بررسی انتشار میابد.
ارسال نظر
نام :
ایمیل
نظر


پایگاه خبری تحلیلی اخبار راز و جرگلان