آیا تمایل دارید در کانال عصر عضو شوید؟

سرویس اجتماعی | کد خبر: ۲۸۶۸۵۵۰
تاریخ انتشار: ۱۴۰۲/۰۳/۲۲ - ساعت ۲۰:۲۰
مدیرکل امور عشایری خراسان‌شمالی:

پیمانکاران از طرح‌های عمرانی عشایر خراسان‌شمالی استقبال نمی‌کنند

مدیرکل امور عشایری خراسان شمالی گفت: تخصیص اعتبارات به صورت اوراق خزانه موجب شده تا پیمانکاران از طرح‌های عمرانی این اداره کل استقبال نکنند و بسیاری از این پروژه‌ها راکد مانده است.
پیمانکاران از طرح‌های عمرانی عشایر خراسان‌شمالی استقبال نمی‌کنند,خراسان شمالی+بجنورد+رضا روشن ضمیر+عشایر

به گزارش بجنا به نقل از ایرنا، رضا روشن ضمیر اظهار کرد: تخصیص اعتبارات به صورت اوراق خزانه به جای پول نقد به پروژه های آبرسانی و شرکت نکردن پیمانکاران در فراخوان ها از مشکلات رسیدگی به این قشر تولیدکننده محسوب می شود.

وی به مشکلات آبرسانی به مناطق عشایری استان اشاره کرد و افزود: تخصیص اعتبارات برای آبرسانی به مناطق عشایری کم و ناچیز است از این رو اجرای طرح های عمرانی سرعت مناسب ندارد.

مدیرکل امور عشایر خراسان شمالی یکی دیگر از مشکلات برای اجرای پروژه های آبرسانی را نبود منابع آبی پایدار عنوان کرد و بیان داشت: پراکندگی مناطق عشایری بسیار زیاد است و این مناطق سخت گذر هستند از این رو هزینه های اجرای پروژه های آبرسانی بالا است.

وی گفت: کارکنان امور عشایری در حوزه آبرسانی از تخصص کافی برخوردار نیستند و انتظار می رود که شرکت آب و فاضلاب استان و شرکت آب منطقه ای مطابق با آیین نامه ساماندهی در اجرای پروژهای آبی همکاری کنند.

روشن ضمیر درباره شاخص بهره مندی عشایر از آب آشامیدن سالم گفت: این شاخص در استان تا پایان برنامه ششم توسعه ۴۴ درصد است که با برنامه ریزی انجام شده در برنامه هفتم این رقم به ۶۰ درصد خواهد رسید.

وی اظهار کرد: ۶ میلیارد تومان اعتبار در سال جاری برای انجام پروژه های آبرسانی به مناطق عشایری استان اختصاص یافت که تاکنون سه میلیارد و ۵۰۰ میلیون تومان از این منابع تخصیص پیدا کرده است.

عشایر خراسان شمالی با جمعیتی بیش از ۳۰ هزار نفر که شامل سه درصد جمعیت استان می شود، در قالب ۲ ایل زعفرانلو و شادلو و ‌۳۸ طایفه با شیوه های سنتی کوچرو و نیمه کوچرو در این استان کوچروی می کنند.

عشایر این استان ۷۰۰ هزار واحد دامی در اختیار دارند و ۹۰ درصد درآمد آنان وابسته به دام است و مابقی از از محل تولید صنایع دستی، جمع آوری گیاهان دارویی و زراعت و باغداری تامین می شود.

عشایر این استان با تولید ۲۵ درصد گوشت استان، هشت درصد گوشت قرمز عشایر کشور را تولید می کنند.

انتهای پیام/


با تشکر
نظر شما ثبت و پس از بررسی انتشار میابد.
ارسال نظر
نام :
ایمیل
نظر


پایگاه خبری تحلیلی اخبار راز و جرگلان