آیا تمایل دارید در کانال عصر عضو شوید؟

سرویس اقتصادی | کد خبر: ۲۸۶۹۲۵۷
تاریخ انتشار: ۱۴۰۲/۰۴/۱۶ - ساعت ۱۹:۴۰
معاون توسعه و امور زیربنایی اداره‌کل امور عشایر خراسان شمالی گفت:

تولید گوشت عشایر خراسان شمالی ۱۳ درصد کاهش یافت

معاون توسعه و امور زیربنایی اداره‌کل امور عشایر خراسان شمالی گفت: عشایر استان در سه ماهه نخست امسال یک‌هزار و ۷۵۰ تن گوشت قرمز تولید کردند که این رقم نسبت به مدت مشابه پارسال ۱۳ درصد کاهش داشت.
تولید گوشت عشایر خراسان شمالی ۱۳ درصد کاهش یافت,خراسان شمالی+بجنورد+مهدی خانی+عشایر+گوشت قرمز

به گزارش عصراترک به نقل از ایرنا، مهدی خانی اظهار کرد: خشکسالی و کاهش بارندگی‌ها از دلایل اصلی کاهش میزان تولید گوشت قرمز توسط عشایر است.

وی افزود: خشکسالی همچنین موجب کاهش تولید ۲۰ درصدی شیر نیز شده است به گونه‌ای که عشایر استان در بهار امسال ۸۲۵ تن شیر تولید کردند.

معاون توسعه و امور زیربنایی اداره‌کل امور عشایر خراسان شمالی ادامه داد: میزان تولید سایر لبنیات عشایر استان نیز ۱۳۰ تن است که این رقم نسبت به مدت مشابه ۲۰ درصد کاهش دارد.

خانی خاطرنشان کرد: خشکسالی‌ها سبب شد تا دامداران در تعلیف دام در عرصه‌های طبیعی با مشکل روبه رو شده و به ناچار به تغذیه دستی روی آورند از این رو هزینه تمام شده تولید بالا رفته است.

وی با اشاره به بالا بودن قیمت نهاده‌های دامی گفت: عدم توانایی شرکت تعاونی و عشایر برای ارایه تضمین در دریافت تسهیلات و خرید علوفه مدت دار از مشکلات دامداران عشایر استان است.

خانی با تأکید بر اینکه معیشت عشایر باید از تک محصولی و اتکا به تولید گوشت قرمز خارج شود، گفت: توسعه کشت گیاهان دارویی یکی از برنامه‌ها در این زمینه است به گونه‌ای که امسال یک هکتار زمین در مناطق عشایری شیروان زیر کشت گل محمدی خواهد رفت.

معاون توسعه و امور زیربنایی اداره‌کل امور عشایر خراسان شمالی یادآور شد: بهار امسال عشایر یک تن گیاهان دارویی تولید کردند.

عشایر خراسان شمالی با جمعیتی بیش از ۳۰ هزار نفر که شامل سه درصد جمعیت استان می‌شود، در قالب ۲ ایل زعفرانلو و شادلو و ۳۸ طایفه با شیوه‌های سنتی کوچرو و نیمه کوچرو در این استان کوچروی می‌کنند.

انتهای پیام/


با تشکر
نظر شما ثبت و پس از بررسی انتشار میابد.
ارسال نظر
نام :
ایمیل
نظر


پایگاه خبری تحلیلی اخبار راز و جرگلان