آیا تمایل دارید در کانال عصر عضو شوید؟

سرویس اجتماعی | کد خبر: ۲۸۷۳۳۷۵
تاریخ انتشار: ۱۴۰۲/۰۶/۲۵ - ساعت ۴:۵۰
مدیر کل امور عشایر خراسان شمالی خبر داد:

۳۰ هزار رأس دام عشایر خراسان‌ شمالی زیر پوشش طرح قراردادی دام

۳۰ هزار دام عشایر خراسان‌ شمالی زیر پوشش طرح قراردادی دام قرار گرفت.
 ۳۰ هزار رأس دام عشایر خراسان‌ شمالی زیر پوشش طرح قراردادی دام ,خراسان شمالی+بجنورد+عشایر+دام+رضا روشن‌ ضمیر+مهدی خانی

به گزارش عصراترک به نقل از ایسنا، رضا روشن‌ضمیر مدیر کل امور عشایر خراسان شمالی، اظهار کرد: ۳۰ هزار راس دام عشایر استان برای بهره‌مندی از نهاده ارزان قیمت زیر پوشش طرح پرواربندی قرار گرفت.

وی افزود: توزیع نهاده ارزان قیمت در قالب طرح تولید قراردادی گوشت قرمز عشایر به‌ صورت مدت‌دار و ارزان‌ قیمت از ۱۵ مهر آغاز می‌شود.

روشن‌ضمیر ادامه داد: نهاده، شامل جو است که با قیمت نرخ مصوب بازارگاه و با دوره سررسید ۱۲۰ روزه در اختیار عشایر استان قرار می‌گیرد.

مهدی خانی معاون توسعه عمران و امور زیر بنایی اداره کل عشایر خراسان شمالی، نیز از اجرای طرح تولید قراردادی گوشت قرمز در این استان خبر داد.

وی با اشاره به اینکه اجرای طرح تولید قراردادی گوشت قرمز جزء سیاست‌های سازمان امور عشایری است، اظهار کرد: این طرح در استان طی چند فاز انجام می‌شود که در فاز نخست پرواربندی ۳۰ هزار راس در دستور کار قرار دارد.

وی با بیان اینکه میزان تولید گوشت قرمز در استان ۲۰ درصد کاهش یافته است، گفت: تلاش این اداره کل بر این است تا این مقدار را طی امسال به کمتر از ۱۰ درصد برساند.

خانی افزود: در نیمه اول امسال برای جلوگیری از کاهش میزان تولید گوشت قرمز و پیشگیری از تحویل دام های با وزن پایین، ۱۰۰۰ تن علوفه مدت دار(۱۲۰ روزه) در میان دامداران عشایری استان توزیع شد که سبب شده تا عشایر دام خود را زودتر از موعد به بازار تحویل ندهند.

وی ادامه داد: علاوه بر آن طی امسال میزان آبرسانی سیار به عشایر ۵۰ درصد افزایش یافته، بطوریکه در سال گذشته ۵۰ هزار متر مکعب آبرسانی سیار انجام شده این در حالی است که آبرسانی سیار انجام شده طی امسال ۷۵ هزار متر مکعب بوده است.

این مقام مسئول از اعطای پنج میلیارد و ۹۰۰ میلیون تومان تسهیلات قرض الحسنه به عشایر طی امسال خبر داد و بیان کرد: این امر برای جلوگیری از تحویل زودهنگام دام به بازار بوده است.

وی تصریح کرد: همچنین ۱۰۰۰ کیلومتر راه که محل تردد عشایر است ترمیم شده تا این قشر بتوانند محصولات و تولیدات خود را به موقع به بازار برسانند.

معاون توسعه عمران و امور زیربنایی اداره کل عشایری خراسان شمالی تاکید کرد: تشکل و اتحادیه‌ شرکت‌های تعاونی عشایری نیز نسبت به خرید به موقع علوفه دامی اقدام کرده‌اند که هم اکنون در حال توزیع آن هستند.

عشایر خراسان شمالی دارای ۶۵۰ هزار راس دام است که ۲۵درصد از گوشت قرمز در این استان توسط عشایر تولید می‌شود.

انتهای خبر/


با تشکر
نظر شما ثبت و پس از بررسی انتشار میابد.
ارسال نظر
نام :
ایمیل
نظر


پایگاه خبری تحلیلی اخبار راز و جرگلان