آیا تمایل دارید در کانال عصر عضو شوید؟

سرویس اجتماعی | کد خبر: ۲۸۳۲۱۵۵
تاریخ انتشار: ۱۳۹۹/۰۸/۱۰ - ساعت ۲۲:۶
سرپرست اداره صمت راز و جرگلان خبر داد:

نظارت بر بهداشت واحدهای نانوایی و شبکه توزیع آرد صورت می گیرد

ناصر قدیمی گفت: اکثر واحدهای صنفی نانوایان پروتکل های بهداشتی را رعایت کرده و از ماسک استفاده می کنند در سطح شهرستان چند مورد تخلف در زمینه عدم رعایت پروتکل های بهداشتی مخصوصا در رسته نانوایان رویت شده است که اداره صمت با متخلفین بر اساس مقررات تعزیرات حکومتی و قوانین نظام حکومتی برخورد های لازم را داشته است. 
نظارت بر بهداشت واحدهای نانوایی و شبکه توزیع آرد صورت می گیرد,خراسان شمالی+راز و جرگلان+اداره صمت+نان+آرد

ناصر قدیمی،سرپرست اداره صمت شهرستان راز و جرگلان در گفتگو با خبرنگار راز و جرگلان، با اشاره به نظارت کامل بر بهداشت محیط نانوایی ها افزود به جز چند مورد تخلف بهداشتی، اکثر نانوایان با توجه به شیوع ویروس کرونا از ماسک استفاده کرده و پرووتکل های بهداشتی را نیز رعایت می کنند و بهداشت محیط را نیز انجام می دهند.

وی افزود: در طول7 ماه گذشته چند نانوایی به علت تخلفات بهداشتی و آرد پلمپ شدند و به عده ای هم تذکرات لازم داده شده است و به این واحدهای متخلف مهلت داده شده تا بعد از رفع تخلفات بهداشتی و صنفی شروع به کار کنند. همچنین از آغاز شیوع ویروس کرونا در شهرستان 21 واحد صنفی متخلف بهداشتی پلمپ شده است.

همچنین در مورد سهمیه نان در شهرستان گفت: هرخبازی دارای سهمیه مشخص آرد می باشد. و نظارت و بازرسی در حوزه آرد و نان توسط اداره صمت و اعضای کارگروه ساماندهی گندم، آرد و نان صورت می گیرد. که در این حوزه هم تخلفاتی مشاهده شده است و در این راستا در سال 99 به تعداد 3 پرونده عرضه آردهای خارج از شبکه، به تعداد 94 کیسه کشف و تشکیل پرونده گردیده و به مراجع قانونی ارسال گردیده است. و همچنین 4 پرونده در زمینه کم فروشی آرد ثبت شده است.

انتهای پیام/یزدانی

وی با اشاره به صحبت های رئیس اتحادیه نانوایان گفت: با توجه به اینکه قوت اصلی مردم شهرستان نان می باشد  با رشد قیمت کالاهای اساس مردم میزان مصرف نان نسبت به ابتدای سال رشد چشمگیری داشته است.

قدیمی خاطر نشان کرد : در حال حاضر کیفیت نان به جز چند مورد انگشت شمار که حدود 10% از نانوایی ها را شامل می شوند. مناسب است. چون کارخانه ها آرد مناسبی را در این فصل از سال تهیه می کنند و به دست نانوایان می رسانند.

وی یادآور شد با توجه به شرایط روز و نیاز به نان که قوت اصلی مردم شهرستان می باشد به تعدادی نانوایی نیاز است چه در قالب یارانه ای و چه غیر یارانه ای.

این مقام مسئول در انتهایادآور شد : همشهریان عزیز می توانند در صورت مشاهده تخلفات نانوایان با سامانه 124 (اداره صمت شهرستان) تماس گرفته و اطلاع دهند.


با تشکر
نظر شما ثبت و پس از بررسی انتشار میابد.
ارسال نظر
نام :
ایمیل
نظر


پایگاه خبری تحلیلی اخبار راز و جرگلان