آیا تمایل دارید در کانال عصر عضو شوید؟

سرویس اجتماعی | کد خبر: ۲۸۷۶۴۳۴
تاریخ انتشار: ۱۴۰۲/۰۹/۰۷ - ساعت ۰:۵۰
استاندار خراسان شمالی:

نهم آذرماه خراسان شمالی میزبان برگزاری مسابقات کشوری قرآن کریم

استاندار خراسان شمالی گفت: خراسان شمالی در نهم آذرماه میزبان برگزاری مسابقات کشوری قرآن کریم می‌باشد و هجدهم آذرماه اختتامیه این مسابقات است.
نهم آذرماه خراسان شمالی میزبان برگزاری مسابقات کشوری قرآن کریم,خراسان شمالی+بجنورد+محمدرضا حسین نژاد+مسابقات کشوری قرآن کریم

به گزارش عصر‌اترک به نقل از روابط عمومی استانداری خراسان شمالی، محمدرضا حسین‌نژاد استاندار خراسان شمالی، صبح امروز در نشست خبری با اصحاب رسانه، در تشریح برگزاری مسابقات سراسری قرآن کریم به میزبانی خراسان شمالی از آمادگی کامل تمام دستگاه‌های اجرایی و صنایع استان خبر داد. 

وی برگزاری مسابقات قرآن کریم را موجب فراهم شدن پیشرفت معنوی استان عنوان کرد و افزود: علاوه بر پیشرفت معنوی در رشد و توسعه فرهنگی و اجتماعی استان نیز بسیار موثر خواهد بود. 

حسین‌نژاد در ادامه اشاره‌ای به آمار دست‌اندرکاران این رویداد داشت و افزود: ۳۵۶ قاری قرآن در این دوره از مسابقات، حضور خواهند داشت، که از این تعداد ۲۰۹ نفر آقا و ۱۴۷ نفر خانم هستند و در بخش‌های اذان، دعا، ترتیل، حفظ کل و حفظ بیست جزء، با یکدیگر به رقابت می‌پردازند. 

وی تصریح کرد: همچنین ۲۳ نفر خانم و ۲۷ نفر آقا داوری این مسابقات را عهده‌دار هستند. 

استاندار خراسان شمالی خاطرنشان کرد: کمپ پتروشیمی محل برگزاری مسابقات خواهران و هتل داریوش محل برگزاری مسابقات برادران است. 

وی اظهار داشت: یازده نفر از استان در بخش‌های مختلف مسابقات شرکت می‌کنند که برگزاری کارگاه‌ها و محافل قرآنی به غنای این مسابقات رونق می‌بخشد. 

حسین نژاد، حضور قاریان از سراسر کشور را مهم‌ترین رهاورد این مسابقات دانست و افزود: شناخت ظرفیت‌های خراسان شمالی دستاوردهای زیادی را به همراه خواهد داشت.

گفتنی است نهم آذرماه افتتاحیه و هجدهم آذرماه اختتامیه مسابقات سراسری قرآن کریم به میزبانی خراسان شمالی است.

انتهای خبر/


با تشکر
نظر شما ثبت و پس از بررسی انتشار میابد.
ارسال نظر
نام :
ایمیل
نظر


پایگاه خبری تحلیلی اخبار راز و جرگلان