آیا تمایل دارید در کانال عصر عضو شوید؟

سرویس اجتماعی | کد خبر: ۲۸۷۴۶۰۱
تاریخ انتشار: ۱۴۰۲/۰۸/۰۸ - ساعت ۱۷:۳
استاندار خراسان شمالی:

اسناد توسعه اقتصادی و اشتغال‌زایی ۴۹۰ روستای خراسان شمالی رونمایی شد

استاندار خراسان شمالی گفت: با همت مدیران خراسان شمالی از اسناد توسعه اقتصادی و اشتغال‌زایی ۴۹۰ روستای خراسان شمالی رونمایی می‌شود که امیدواریم این اسناد توسعه زمینه ایجاد اشتغال، تولید و توسعه روستاهای استان را در پی داشته باشد.
اسناد توسعه اقتصادی و اشتغال‌زایی ۴۹۰ روستای خراسان شمالی رونمایی شد,خراسان شمالی+بجنورد+محمدرضا حسین نژاد+اسناد توسعه اقتصادی و اشتغال‌زایی+فرشاد روشن

به گزارش عصراترک به نقل از تسنیم، محمدرضا حسین‌نژاد استاندار خراسان شمالی، در آیین نکوداشت روز آمار و برنامه‌ریزی با اشاره به اینکه آمار و برنامه‌ریزی از ارکان مهم توسعه و پیشرفت هر جامعه‌ای است، تصریح کرد: هر جامعه بشری برای دستیابی به توسعه و پیشرفت نیازمند بهره‌گیری از آمار و برنامه‌ریزی است که در این راستا توجه به ارکان اصلی از جمله نیروی انسانی، تجهیزات و زمان نقش مهمی را ایفا می‌کنند. 

وی زمان را به عنوان رکن مهم در تحقق اهداف آمار برشمرد و افزود: در تمامی داده‌های استخراج شده و برنامه‌ریزی‌ها موضوع منابع مالی و زمان از ملزومات مهم به شمار می‌رود که همه سازمان‌ها باید تمرکز خود را بر روی این دو امر مهم معطوف کنند. 

استاندار خراسان شمالی غفلت از برنامه‌ریزی را زمینه ایجاد زیان‌های متعدد برای سازمان‌ها دانست و اظهار داشت: امروزه تمام ارکان اداره کشور در ابعاد فرهنگی، اجتماعی، اقتصادی و عمرانی نیازمند برنامه‌ریزی است و نباید از آن غفلت کرد که در صورت غفلت از این امر مهم کشور دچار زیان‌های جبران‌ناپذیری می‌شود. 

حسین‌نژاد در ادامه افزود: با همت مدیران خراسان شمالی از اسناد توسعه اقتصادی و اشتغال‌زایی ۴۹۰ روستای خراسان شمالی رونمایی می‌شود که امیدواریم این اسناد توسعه زمینه ایجاد اشتغال، تولید و توسعه روستاهای استان را در پی داشته باشد. 

فرشاد روشن مدیرکل دفتر حساب‌های اقتصادی مرکز آمار ایران، نیز در این آیین پیشینه جمع‌آوری داده‌های آماری را دوران باستان عنوان کرد و گفت: تمام برنامه‌ریزی‌ها بدون داده و اطلاعات امکان‌پذیر نیست و هدف رویکرد حکمرانی داده که شعار امسال هفته آمار و برنامه‌ریزی است توانمندسازی سازمان‌ها در جهت بهره برداری بهینه و موثر از داده‌های خود در جهت تصمیم گیری‌های استراتژیک و دقیق است. 

وی در پایان سخنانش گفت: یکی از متدهای برنامه‌ریزی در ایران، برنامه‌ریزی منطقه‌ای است و برای اینکه برنامه‌ریزی درست و متناسب با ویژگی اقتصادی و اجتماعی و فرهنگی هر منطقه باشد ارائه آمار و داده مهم تلقی می‌شود.

انتهای خبر/


با تشکر
نظر شما ثبت و پس از بررسی انتشار میابد.
ارسال نظر
نام :
ایمیل
نظر


پایگاه خبری تحلیلی اخبار راز و جرگلان