آیا تمایل دارید در کانال عصر عضو شوید؟

سرویس اجتماعی | کد خبر: ۲۸۷۲۹۳۸
تاریخ انتشار: ۱۴۰۲/۰۶/۰۸ - ساعت ۲۰:۲۸
مدیرکل ارتباطات و فناوری اطلاعات خراسان شمالی:

۴۹۳ کیلومتر فیبر نوری خراسان‌ شمالی در دست اجرا است

مدیرکل ارتباطات و فناوری اطلاعات خراسان شمالی گفت: ۴۹۳ کیلومتر فیبر نوری در مناطق کم‌برخوردار استان در دست اجرا است که با بهره‌برداری از آن شبکه ارتباطی این خِطه ارتقا می یابد.
۴۹۳ کیلومتر فیبر نوری خراسان‌ شمالی در دست اجرا است,خراسان شمالی+بجنورد+فیبر نوری+علی مرتضوی

به گزارش عصر اترک به نقل از ایرنا، سیدعلی مرتضوی مدیرکل ارتباطات و فناوری اطلاعات خراسان شمالی، اظهار کرد: فاز دوم این طرح نیز به طول هزار و ۱۷۱ کیلومتر ابلاغ شده که با تکمیل آن ۲۷۳ سایت و مرکز مخابراتی روستایی استان از خدمات فیبرنوری بهره مند می‌شوند.

وی افزود: همچنین تکمیل این طرح، بستر ارتباطی اتصال ۳۸۳ روستا را به شبکه ملی اطلاعات فراهم می‌کند.

مرتضوی خاطرنشان کرد: اعتبارات این طرح از محل خدمات اجباری وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات (USO) تأمین می‌شود.

مدیرکل ارتباطات و فناوری اطلاعات خراسان شمالی تصریح کرد: سهولت در زندگی و کسب‌وکار روستاییان به ویژه برای دریافت خدمات دولت هوشمند، کشاورزی هوشمند، رونق گردشگری، بومگردی و آموزش الکترونیکی از مزایای اصلی دسترسی به شبکه ملی اطلاعات و اینترنت پرسرعت است.

افزایش ۳۳ درصدی پهنای باند اینترنت

مرتضوی با اشاره به افزایش ۳۳ درصدی تعداد مشترکین پهنای باند اینترنت خراسان شمالی، گفت: براساس آخرین آمار سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی، اکنون بیش از یک میلیون و ۲۲۹ هزار مشترک اینترنت پهن باند در استان وجود دارد.

وی یادآور شد: اینک براساس برنامه‌های ابلاغی وزارتخانه، تأمین پوشش و اتصال همه روستاهای بالای ۲۰ خانوار در سطح استان به شبکه ملی اطلاعات در دستور کار قرار دارد.

انتهای خبر/ 


با تشکر
نظر شما ثبت و پس از بررسی انتشار میابد.
ارسال نظر
نام :
ایمیل
نظر


پایگاه خبری تحلیلی اخبار راز و جرگلان