آیا تمایل دارید در کانال عصر عضو شوید؟

سرویس اجتماعی | کد خبر: ۲۸۶۶۲۹۳
تاریخ انتشار: ۱۴۰۲/۰۱/۱۲ - ساعت ۲۲:۴
مدیرکل ارتباطات و فناوری اطلاعات خراسان‌شمالی گفت:

۶۰ روستای خراسان‌شمالی در سال ۱۴۰۱ از اینترنت پرسرعت بهره‌مند شدند

مدیرکل ارتباطات و فناوری اطلاعات خراسان‌شمالی گفت: ۶۰ روستای استان سال گذشته با احداث و ارتقای ۳۹ سایت تلفن همراه از اینترنت پرسرعت بهره‌مند شدند.
۶۰ روستای خراسان‌شمالی در سال ۱۴۰۱ از اینترنت پرسرعت بهره‌مند شدند,خراسان شمالی+بجنورد+ارتباطات و فناوری اطلاعات+سیدعلی مرتضوی+اینترنت پرسرعت

به گزارش عصر اترک به نقل از ایرنا، سیدعلی مرتضوی اظهار کرد: بر این اساس سال گذشته ۱۲ سایت تلفن همراه احداث و ۲۷ سایت تلفن همراه با نصب تکنولوژی فور جی (۴G) ارتقا یافته اند.

وی افزود: با احداث و ارتقای این سایت های تلفن همراه، هشت هزار و ۶۲۳ خانوار روستایی خراسان شمالی از اینترنت پرسرعت بهره مند شدند.

مدیرکل ارتباطات و فناوری اطلاعات خراسان‌شمالی ادامه داد: اعتبارات این طرح از محل خدمات اجباری وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات (USO ) تامین شده است.

مرتضوی با بیان اینکه توسعه زیرساخت های ارتباطی پایدار، پرسرعت و امن در مناطق روستایی از اولویت های دولت است، گفت: سرمایه گذاری ها در این حوزه نشان می دهد که عزم دولت سیزدهم برای رفع مشکلات ارتباطی در دوردست ترین روستاهای بالای ۲۰ خانوار استان جدی است.

وی افزود: اینک براساس برنامه های ابلاغی وزارتخانه، تامین پوشش و اتصال همه روستاهای بالای ۲۰ خانوار در سطح استان به شبکه ملی اطلاعات در دستور کار قرار دارد.

مدیرکل ارتباطات و فناوری اطلاعات خراسان‌شمالی یادآور شد: تا به امروز تمام شهرهای خراسان شمالی از پوشش نسل های سوم و چهارم تلفن همراه برخوردار و بیش از ۹۰ درصد

روستاهای بالای ۲۰ خانوار به شبکه تلفن همراه و شبکه ملی اطلاعات متصل شده اند.

ضریب نفوذ اینترنت ثابت و سیار در خراسان شمالی ۱۳۸.۴۹ درصد است و یک میلیون و ۲۱۴ هزار مشترک اینترنت ثابت و سیار دارد.

خراسان شمالی حدود یک میلیون نفر جمعیت دارد که ۴۴ درصد آن در روستاها سکونت دارند.

انتهای پیام/


با تشکر
نظر شما ثبت و پس از بررسی انتشار میابد.
ارسال نظر
نام :
ایمیل
نظر


پایگاه خبری تحلیلی اخبار راز و جرگلان