آیا تمایل دارید در کانال عصر عضو شوید؟

سرویس اقتصادی | کد خبر: ۲۸۶۷۶۶۶
تاریخ انتشار: ۱۴۰۲/۰۲/۱۹ - ساعت ۷:۵۴

پوشش اینترنت پرسرعت در روستاهای بجنورد به بیش از ۹۳ درصد رسید

مدیرکل ارتباطات و فناوری اطلاعات خراسان شمالی گفت: پوشش اینترنت پرسرعت در روستاهای بجنورد طی عملکرد دولت با نصب و راه اندازی چهار سایت جدید و ارتقای تکنولوژی ۱۲ سایت تلفن همراه به بیش از ۹۳ درصد رسید.
پوشش اینترنت پرسرعت در روستاهای بجنورد به بیش از ۹۳ درصد رسید,خراسان شمالی+بجنورد+سیدعلی مرتضوی+اینترنت پرسرعت

به گزارش بجنا به نقل از ایرنا، سیدعلی مرتضوی اظهار کرد: پوشش اینترنت روستایی خراسان شمالی نیز نزدیک به ۹۳ درصد است که حدود ۲ درصد بالاتر از میانگین کشوری است.

وی افزود: افزایش پوشش اینترنتی دیگر شهرستان های استان نیز از محل منابع طرح خدمات عمومی اجباری(uso) وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات در دستور کار است.

مرتضوی با بیان اینکه پارسال ماهیانه پنج روستای استان به شبکه ملی اطلاعات متصل شده است، گفت: توجه به توسعه زیرساخت‌های ارتباطی و فناوری اطلاعات برای حمایت از روستاییان و تقویت نظام اقتصادی روستاها به شکل جدی دنبال می شود.

وی افزود: برای حمایت از نظام اقتصادی روستاها با اجرای پروژه (uso)، گام‌های بلندی در خصوص خدمت‌رسانی به روستاها برداشته شده به گونه ای که پارسال با راه اندازی ۳۹ سایت تلفن همراه بالغ بر ۸ هزار خانوار روستایی خراسان شمالی در ۶۰ روستا به شبکه ملی اطلاعات متصل و از اینترنت پرسرعت همراه بهره مند شدند.

اجرای ۶۰ کیلومتر فیبر نوری

مدیرکل ارتباطات و فناوری اطلاعات خراسان شمالی تصریح کرد: حدود ۶۰ کیلومتر فیبر نوری نیز در خراسان شمالی اجرا شده که ۲۲ سایت و مرکز مخابرات روستایی را به شبکه امن و پایدار فیبر نوری متصل کرده است.

مرتضوی گفت: اینک نیز فاز اول پروژه فیبر نوری به طول ۴۹۳ کیلومتر در مناطق محروم، کمتر توسعه یافته و مرزی این استان در حال اجرا است.

وی افزود: همچنین اجرای فاز دوم پروژه فیبر نوری به طول یکهزار و ۱۵۳ کیلومتر ابلاغ شده است که با تکمیل این ۲ فاز تعداد ۲۷۳ سایت و مرکز مخابراتی روستایی از خدمات فیبر نوری بهره مند خواهند شد.

ضریب نفوذ اینترنت ثابت و سیار در خراسان شمالی ۱۳۸.۴۹ درصد است و یک میلیون و ۲۱۴ هزار مشترک اینترنت ثابت و سیار دارد.

خراسان شمالی حدود یک میلیون نفر جمعیت دارد که ۴۴ درصد آن در روستاها سکونت دارند.

انتهای پیام/


با تشکر
نظر شما ثبت و پس از بررسی انتشار میابد.
ارسال نظر
نام :
ایمیل
نظر


پایگاه خبری تحلیلی اخبار راز و جرگلان