آیا تمایل دارید در کانال عصر عضو شوید؟

سرویس اجتماعی | کد خبر: ۲۸۷۲۸۶۶
تاریخ انتشار: ۱۴۰۲/۰۶/۰۶ - ساعت ۱۹:۲۴
مدیرکل دفتر اجتماعی استانداری خبر داد:

جذب ۴/۵ میلیارد تومان برای کاهش آسیب‌های اجتماعی خراسان شمالی

مدیرکل دفتر امور اجتماعی و فرهنگی استانداری خراسان شمالی از جذب بیش از ۴.۵ میلیارد تومان اعتبار برای کاهش آسیب‌های اجتماعی در سطح پارک‌های بانوان و حواشی شهرها، برخی مدارس، دانشگاه‌ها، مراکز مداخله در بحران بهزیستی و ساماندهی متکدیان از سال گذشته تاکنون خبر داد.
جذب ۴.۵ میلیارد تومان برای کاهش آسیب‌های اجتماعی خراسان شمالی,خراسان شمالی+بجنورد+حمیدرضا خاکشور+آسیب‌های اجتماعی

به گزارش عصر اترک به نقل از ایسنا، حمیدرضا خاکشور مدیرکل دفتر اجتماعی و فرهنگی استانداری خراسان شمالی، اظهار کرد: از محل اعتبارات سال ۱۴۰۱ تاکنون توانسته‌ایم چهار میلیارد و ۵۸۰ میلیون تومان اعتبار برای کاهش آسیب‌های اجتماعی در بخش‌های مختلف استان جذب کنیم که این مبالغ به حساب دستگاه‌های مربوطه نیز واریز شده است.

وی با اشاره به جزئیات این اعتبارات جذب شده، اعلام کرد: پارک‌های بانوان مراکز شهرستان‌های بجنورد، مانه و سملقان، شیروان و اسفراین برای تجهیز امکانات و ست‌های ورزشی نیازمند اعتبارات بودند که پیگیری‌های لازم در این خصوص انجام شد.

وی با بیان اینکه تجهیز پارک‌ها وظیفه شهرداری‌ها است، افزود: از محل اعتبارات سازمان امور اجتماعی کشور، ۲۵۰ میلیون تومان برای پارک مهربانوی بجنورد، ۱۸۰ میلیون تومان برای پارک وحدت آشخانه، ۳۵۰ میلیون تومان برای پارک آیت الله طالقانی شیروان و همچنین ۳۸۰ میلیون تومان برای پارک شهید بهشتی اسفراین توانستیم جذب کنیم تا شهرداری‌های مربوطه از آن‌ها برای خرید ست‌های ورزشی و سایر موارد استفاده کنند.

خاکشور گفت: در قالب تجهیز پارک‌ها در سکونتگاه‌های غیررسمی شهرستان گرمه نیز دو میلیارد و ۲۱۰ میلیون تومان اعتبار از سازمان امور اجتماعی کشور جذب شده است.

وی ادامه داد: این اعتبارات مربوط به سه شهر گرمه، درق و ایور می‌باشد تا از آن‌ها برای تجهیز ست‌های بازی کودکان در پارک‌های سکونتگاه‌های غیر رسمی این سه شهر هزینه شود.

مدیرکل دفتر اجتماعی و فرهنگی استانداری خراسان شمالی همچنین به وجود متکدیان در برخی شهرهای استان اشاره کرد و گفت: تعداد متکدیان در استان در فصول مختلف متفاوت است و بیشتر آن‌ها نیز در سه شهرستان بجنورد، شیروان و اسفراین حضور دارند.

وی تصریح کرد: تکدی‌گری بیشتر در فصول سرد سال اتفاق می‌افتد و بر اساس آخرین آمار ۲۵۰ کارتن خواب یا متکدی در استان وجود دارد.

وی افزود: در ابتدای سال گذشته ۲۲۰ میلیون تومان و امسال نیز ۲۰۰ میلیون تومان برای گرمخانه‌ها و مراکز نگهداری از متکدیان در قالب تجهیز مراکز نگهداری آسیب دیدگان اجتماعی جذب و به حساب شهرداری‌های این سه شهر واریز شده است.

خاکشور با بیان اینکه مردم باید از کمک‌های موردی به متکدیان اجتناب کنند، گفت: صندوق‌های صدقات و سازمان‌های مردم نهاد می‌توانند محلی مناسب برای جمع آوری نذورات و کمک‌های مردم باشند اما متاسفانه درآمدهای متکدیان گاهی به قدری زیاد است که حاضر هستند برای عدم جمع آوری آن‌ها و ماندن در آن محل، رشوه‌های کلان پرداخت کنند.

خاکشور به تجهیز مدارس نیز اشاره و اظهار کرد: ۱۱۰ میلیون تومان برای هنرستان عترت و دبیرستان مدرس جذب شده است تا وسایل و اقلام ورزشی تهیه و در اختیار دانش‌آموزان قرار گیرد.

وی همچنین گفت: برای تجهیزات ورزشی خوابگاه‌های دانشجویی در سه دانشگاه دولتی بجنورد، تک جنسیتی کوثر و فنی‌مهندسی اسفراین نیز ۲۸۰ میلیون تومان جذب شده است.

به گفته وی، ۱۳۰ میلیون تومان برای کتابخانه شهرستان راز و جرگلان و همچنین ۲۵۰ میلیون تومان نیز برای مراکز مداخله در بحران بهزیستی در قالب تعمیر و تجهیز مراکز عملیاتی، جذب شده است.

انتهای خبر/


با تشکر
نظر شما ثبت و پس از بررسی انتشار میابد.
ارسال نظر
نام :
ایمیل
نظر


پایگاه خبری تحلیلی اخبار راز و جرگلان