آیا تمایل دارید در کانال عصر عضو شوید؟

سرویس اجتماعی | کد خبر: ۲۸۶۸۵۰۸
تاریخ انتشار: ۱۴۰۲/۰۳/۲۰ - ساعت ۱:۳۰
دبیر کمیته فرهنگی طرح توانمند سازی ۲۰۲۰ محله کم برخوردار کشور:

۱۹ میلیون و ۷۰۰ نفر در محلات کم برخوردار سکونت دارند

دبیر کمیته فرهنگی طرح توانمندسازی ۲۰۲۰ محله کم‌برخوردار کشور گفت: ۲ هزار و ۵۰ محله کم‌برخوردار در کشور شناسایی شده است که ۱۹ میلیون ۷۰۰ نفر در این اماکن سکونت دارند.
۱۹ میلیون و ۷۰۰ نفر در محلات کم برخوردار سکونت دارند,خراسان شمالی+بجنورد+میلاد اقدمی+محلات کم برخوردار+حمیدرضا خاکشور

به گزارش بجنا، میلاد اقدمی در نشست کارگروه فرهنگی و اجتماعی محلات کم‌برخوردار در بجنورد مرکز خراسان شمالی اظهار کرد: مناطق کم‌برخوردار بر اساس استاندارد زیر حد مطلوب از نگاه انقلاب اسلامی قرار دارند.

وی افزود: طرح توانمندسازی محلات با اولویت آمارگیری و شناسایی دقیق مشکلات و معضلات از ۲ سال پیش آغاز و در حال فعالیت است.

دبیر کمیته فرهنگی طرح توانمندسازی ۲۰۲۰ محله کم‌برخوردار کشور با اشاره به تأکیدات مقام معظم رهبری در خصوص محرومیت‌زدایی و توانمندسازی و تحول اجتماع‌محور در محلات کم‌برخوردار بیان کرد: در این طرح هر کوچه یک نماینده زیر ۳۰ سال به‌عنوان شهردار کوچه معرفی می‌شود و این شهرداران با برنامه‌ریزی منابع مالی را به سمت خانواده‌های نیازمند هدایت می‌کنند.

وی تصریح کرد: این طرح برای دفتر مقام معظم رهبری نیز ارسال و به چهار نهاد و رؤسای قوا نیز ابلاغ شد تا وارد فاز اجرایی شود.

اقدمی خاطرنشان کرد: دستگاه‌های مربوطه شامل ستاد اجرایی فرمان امام(ره)، کمیته امداد، بهزیستی و هلال‌احمر در این امر حمایت می‌کنند.

خراسان شمالی دارای ۳۶ محله کم‌برخوردار

مدیرکل دفتر امور اجتماعی و فرهنگی استانداری خراسان شمالی نیز در این نشست گفت: در مجموع ۳۶ محله کم‌برخوردار در استان شناسایی شده است که از این تعداد ۲۶ محله در بجنورد، چهار محله در شهرستان شیروان و ۶ محله در اسفراین است.

حمیدرضا خاکشور بیان کرد: بر اساس آخرین آمار اداره کل ثبت‌احوال استان؛ جمعیت بجنورد در حدود ۲۳۲ هزار نفر است که ۷۰ هزار و ۳۲۱ نفر معادل ۳۰ درصد در مناطق حاشیه‌نشین سکونت دارند.

وی تصریح کرد: جمعیت ساکن در مناطق حاشیه شهر بجنورد متشکل از خانوارهایی هستند که از سایر شهرستان‌های این استان و حتی استان‌های دیگر به این محلات مهاجرت کرده‌اند.

مدیرکل دفتر امور اجتماعی و فرهنگی استانداری خراسان شمالی بیان کرد: در مجموع ۸۷ هزار و ۳۵۴ نفر از جمعیت حدود یک‌میلیون‌نفری خراسان شمالی در مناطق حاشیه‌نشین و کمتر برخوردار زندگی می‌کنند.

خاکشور بیان کرد: ۱۴ هزار و ۷۷۶ نفر معادل ۱۷ درصد جمعیت شهرستان شیروان و ۲ هزار و ۲۵۷ نفر معادل ۳.۵ درصد جمعیت شهرستان اسفراین در مناطق حاشیه‌نشین سکونت دارند.

بر اساس سرشماری نفوس و مسکن سال ۱۳۹۵، شهرستان بجنورد به‌عنوان مرکز استان ۳۲۴ هزار نفر جمعیت دارد که ۲۳۰ هزار آن در شهر بجنورد ساکن هستند.

استان خراسان شمالی با جمعیت یک‌میلیون‌نفری در شمال شرق کشور واقع است و ۴۴ درصد از این جمعیت در روستاها ساکن هستند.

انتهای پیام/


با تشکر
نظر شما ثبت و پس از بررسی انتشار میابد.
ارسال نظر
نام :
ایمیل
نظر


پایگاه خبری تحلیلی اخبار راز و جرگلان