آیا تمایل دارید در کانال عصر عضو شوید؟

سرویس اجتماعی | کد خبر: ۲۸۷۲۷۳۳
تاریخ انتشار: ۱۴۰۲/۰۶/۰۲ - ساعت ۸:۲۲
وزیر بهداشت:

۹۹ درصد داروهای مورد نیاز در داخل تولید می شود

وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی گفت: ۹۹ درصد داروهای مورد نیاز با تکیه بر ظرفیت‌های علمی کشور در داخل تولید می‌شود.
۹۹ درصد داروهای مورد نیاز در داخل تولید می شود,خراسان شمالی+بجنورد+وزیر بهداشت+هفته دولت+بهرام عین اللهی

به گزارش عصر اترک به نقل از ایرنا، بهرام عین‌اللهی وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی، روز پنجشنبه در شورای اداری خراسان شمالی اظهار کرد: نظام جمهوری‌ اسلامی ایران در حوزه سلامت و شاخص‌های مربوط به آنها جزو اولین‌های منطقه و چند کشور برتر جهان است.

وی افزود: اکنون کشور در بسیاری شاخص‌ها همچون کنترل بیماری‌های واگیردار، کاهش مرگ مادران باردار و نوزادان پیشرو است که این امر نشان‌دهنده شبکه گسترده و قوی سلامت در کشور است.

عین‌اللهی ادامه داد: این درحالی است که همچنان بسیاری از کشورها درگیر بیماری‌های واگیر هستند.

وی با اشاره به گسترش دیپلماسی سلامت در دولت سیزدهم، گفت: در حوزه دیپلماسی سلامت با بسیاری از کشور در ارتباط هستیم و خراسان شمالی نیز به عنوان یک استان مرزی می‌تواند نقش ویژه‌ای در این حوزه ایفا کند.

وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی تصریح کرد: این استان می‌تواند با تأمین برخی زیرساخت‌ها از ظرفیت توریسم درمانی بهره‌مند شود تا ارزآوری برای این خطه داشته باشد.

عین‌اللهی با اشاره به گسترش همکاری‌های علمی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی، گفت: سال گذشته با همکاری دانشگاه علوم پزشکی تهران، دانشگاه بین‌المللی سبطین در عراق راه اندازی شد که نیروهای علمی و آموزشی آن از سوی ایران تأمین می‌شود.

وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی تصریح کرد: بی‌تردید تأسیس این گونه مجموعه‌های آموزشی با مشارکت ایران در منطقه نشان از جایگاه علمی کشور دارد.

افتتاح چهار طرح بهداشتی و درمانی و بازدید از برخی طرح‌های سلامت در نخستین روز از هفته دولت از برنامه‌های سفر یک‌روزه وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی به خراسان شمالی بود.

انتهای خبر/


با تشکر
نظر شما ثبت و پس از بررسی انتشار میابد.
ارسال نظر
نام :
ایمیل
نظر


پایگاه خبری تحلیلی اخبار راز و جرگلان