آیا تمایل دارید در کانال عصر عضو شوید؟

سرویس اقتصادی | کد خبر: ۲۸۷۲۷۰۷
تاریخ انتشار: ۱۴۰۲/۰۶/۰۲ - ساعت ۱۹:۵۸
مدیر کل صنعت، معدن و تجارت خراسان شمالی:

حضور قدرتمند خراسان شمالی در نمایشگاه ایران پروژه

نمایشگاه ایران پروژه از دوم تا پنجم آبان‌ماه در عشق‌آباد ترکمنستان با مجوز سازمان توسعه تجارت و در راستای اجرای مفاد تفاهم‌نامه منعقد شده بین استان خراسان شمالی و استان آخال ترکمنستان برگزار می‌شود.
حضور قدرتمند خراسان شمالی در نمایشگاه ایران پروژه ,خراسان شمالی+بجنورد+ایران پروژه+ترکمنستان+حسین حاجی‌ بگلو

به گزارش گروه دریافت خبر عصر اترک، حسین حاجی‌بگلو مدیرکل صنعت، معدن و تجارت خراسان شمالی، با اشاره به برگزاری نمایشگاه ایران پروژه در ترکمنستان، به حضور قدرتمند استان در سه دوره قبل اشاره کرد که تجربیات سال‌های گذشته می‌تواند زمینه را برای حضور قدرتمند خراسان شمالی و ارائه توانمندی‌های استان فراهم کند.

وی با اشاره به اینکه ارائه توانمندی‌های جمهوری اسلامی ایران در اولویت می‌باشد، افزود: خراسان شمالی سابقه خوبی برای خدمات فنی و مهندسی بر پایه دانش‌بنیان داشته و می‌تواند در این فضای رقابتی توانمندی خود را به نمایش بگذارد.

وی با بیان اینکه استان‌های صاحب نام بسیاری پیگیر کسب مجوز بودند اما خراسان شمالی موفق به اخذ مجوز نمایشگاه مذکور گردید، ابراز امیدواری داشت با حضور پر قدرت آبروی استان را حفظ و زمینه را برای مراودات بیشتر تجاری فراهم کنیم.

وی شفافیت و اطلاع رسانی تمام آیتم‌های نمایشگاه را حائز اهمیت دانست تا شرکت‌ها بیشترین بهره برداری را از این نمایشگاه داشته باشند.

مدیرکل صمت اخراسان شمالی تاکید کرد: ارائه توانمندی‌های کشور و استان، یکی از اهداف اصلی می‌باشد و عموما کسب سود در دراز‌مدت رقم خواهد خورد و شرکت‌ها با برنامه‌ریزی و ارزیابی نیازهای این کشور می‌توانند به معرفی محصولات خود بپردازند.

به گفته وی تا کنون نمایشگاه‌های ایران پروژه در ترکمنستان منجر به سرمایه‌گذاری‌های بزرگ در زمینه‌های مختلف شده و زمینه برای امضای قراردادهای بسیاری را فراهم کرده است و به همین دلیل در منطقه شناخته شده، به شمار می‌رود.

حاجی‌بگلو افزود: در دهه ۹۰ با امضای قراردادی میان ایران و ترکمنستان مبنی بر واردات گاز از این کشور و صادرات کالا و خدمات، تعهد عظیمی به وجود آمد که ارقام تجاری را صعودی کرد، بازار ترکمنستان از این نظر ویژه است که با دیگر کشورهای همسایه با ترکیب نسبی جمعیت به این حجم از تجارت دست نیافتیم و به دلیل این میزان از استقبال، رویکرد تجار به این سمت بسیار افزایش داشت.

وی تصریح کرد: بسیاری از پروژه‌های یک دهه اخیر که در دو کشور اجرایی و عملیاتی شده است، نتیجه برگزاری نمایشگاه‌های ایران پروژه بوده و موجب گسترش روابط دو کشور شده است.

ایران و ترکمنستان یک هزار و ۲۰۰ کیلومتر مرز مشترک دارند، چهار مرز فعال اینچه برون، باجگیران، لطف آباد و سرخس میان دو کشور وجود دارد؛ ترکمن‌ها از بازارچه‌های مرزی نیز استقبال می‌کنند و مایل به حضور و خرید از این فضاهای موجود هستند.

انتهای خبر/


با تشکر
نظر شما ثبت و پس از بررسی انتشار میابد.
ارسال نظر
نام :
ایمیل
نظر


پایگاه خبری تحلیلی اخبار راز و جرگلان