آیا تمایل دارید در کانال عصر عضو شوید؟

سرویس اجتماعی | کد خبر: ۲۸۶۹۴۰۵
تاریخ انتشار: ۱۴۰۲/۰۴/۲۲ - ساعت ۲۰:۳۵
قائم مقام شرکت آب و فاضلاب خراسان‌شمالی:

۹۰ روستای خراسان‌شمالی با تانکر آبرسانی می شود

قائم‌مقام شرکت آب و فاضلاب خراسان‌شمالی گفت: خشکسالی و کاهش بارندگی ها موجب شده اکنون به ۹۰ روستای استان با تانکر آبرسانی شود.
۹۰ روستای خراسان‌شمالی با تانکر آبرسانی می شود,خراسان شمالی+بجنورد+منصور درتومی+آب و فاضلاب

به گزارش عصراترک به نقل از ایرنا، منصور درتومی اظهار کرد: خشکسالی و کاهش بارندگی در سال‌های اخیر موجب افت شدید سطح آب‌های زیرزمینی بویژه چشمه‌ها، قنات‌ها و چاه‌ها در روستاهای استان شده است.

وی با بیان اینکه خرید ۲ دستگاه تانکر آبرسانی جدید در دستورکار قرار دارد، گفت: روزانه ۱۰ تانکر در ۲ شیفت کار آبرسانی به روستاهای بی‌آب استان را انجام می‌دهد.

به گفته وی؛ اینک حدود ۲۰۰ روستای خراسان شمالی دچار تنش آبی است.

درتومی خاطرنشان کرد: برای رفع مشکل کم آبی در بلند مدت نیز حفر ۲۵ حلقه چاه جدید آبی در دستور کار شرکت آب و فاضلاب استان قرار گرفته است.

وی با تاکید بر ضرورت پرهیز مشترکان از مصارف غیرشرب، گفت: مدیریت مصرف آب و پرهیز از مصارف غیر شرب، بهترین راهکار برای مقابله با تنش آبی در روستاها است به گونه‌ای که از روستاییان می‌خواهیم از آب شرب برای دام‌ها و آبیاری صیفی جات استفاده نکنند.

قائم مقام شرکت آب و فاضلاب خراسان‌شمالی افزود: خراسان شمالی با کمبود منابع آبی شیرین مواجه است و آب آشامیدنی اهالی مناطق شهری و روستایی آن به سختی تامین می‌شود بنابراین شهروندان باید در مدیریت مصرف آب اهتمام جدی داشته باشند.

شرکت آب و فاضلاب خراسان شمالی بیش از ۲۰۰ هزار مشترک آب در شهرها، ۱۲۱ هزار مشترک آب در روستاها و ۶۰ هزار مشترک فاضلاب دارد.

انتهای پیام/


با تشکر
نظر شما ثبت و پس از بررسی انتشار میابد.
ارسال نظر
نام :
ایمیل
نظر


پایگاه خبری تحلیلی اخبار راز و جرگلان