آیا تمایل دارید در کانال عصر عضو شوید؟

سرویس اقتصادی | کد خبر: ۲۸۶۸۹۱۰
تاریخ انتشار: ۱۴۰۲/۰۴/۰۴ - ساعت ۶:۱۷
مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب خراسان شمالی:

۲۰۰ میلیارد تومان برای تامین آب طرح نهضت مسکن در خراسان‌شمالی نیاز است

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب خراسان شمالی گفت: ۲۰۰ میلیارد تومان برای تامین آب شرب و جمع آوری فاضلاب در چهار هزار واحد نهضت ملی مسکن استان نیاز است.
۲۰۰ میلیارد تومان برای تامین آب طرح نهضت مسکن در خراسان‌شمالی نیاز است,خراسان شمالی+بجنورد+رضا نعیمی+آب و فاضلاب+نهضت ملی مسکن

به گزارش عصراترک به نقل از ایرنا، رضا نعیمی اظهار کرد: تامین آب شرب برای هر واحد مسکونی نهضت ملی مسکن نیازمند اجرای یک مترمکعب مخزن ذخیره آب است که براساس فهرست آب بهای سالجاری هر متر مکعب حدود هشت میلیون تومان هزینه دارد.

وی افزود: مجتمع های مسکونی جدید به دلیل متمرکز بودن در نقاط خاص نیاز به ایجاد زیرساخت هایی دارند به گونه ای که اینک چهار هزار واحد مسکونی نهضت ملی مسکن نیاز به اجرای حداقل ۳۰ کیلومتر شبکه توزیع و پنج کیلومتر خط انتقال آب است.

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب خراسان شمالی تصریح کرد: از آنجایی که هزینه تامین و تصفیه آب شرب بسیار بالا و تعرفه آب بهایی که شهروندان پرداخت می کنند بسیار پایین است از شهروندان می خواهیم در مصرب آب صرفه جویی کنند.

نعیمی با بیان اینکه ۶۰ درصد آب شهر بجنورد از سد "شیرین دره " تامین می شود، گفت: کاهش بارندگی ها و تداوم خشکسالی، تامین آب را در بسیاری از مناطق را با مشکل مواجه کرده است.

وی افزود: طرح آبرسانی از مناطق "پلنگ دره" و "کلاته نقی" به بجنورد در حال اجرا است که با اتمام این طرح های آبرسانی، مشکل تامین آب شرب این شهر تا حدود زیادی رفع خواهد شد.

بیش از ۱۳ هزار واحد مسکن در قالب طرح نهضت ملی مسکن در شهرهای استان فعال است که از این تعداد بیش از سه هزار واحد طرح نهضت ملی مسکن در سطح استان آماده بهره برداری است.

شرکت آب و فاضلاب خراسان شمالی بیش از ۲۰۰ هزار مشترک آب در شهرها، ۱۲۱ هزار مشترک آب در روستاها و ۶۰ هزار مشترک فاضلاب دارد.

انتهای پیام/


با تشکر
نظر شما ثبت و پس از بررسی انتشار میابد.
ارسال نظر
نام :
ایمیل
نظر


پایگاه خبری تحلیلی اخبار راز و جرگلان