آیا تمایل دارید در کانال عصر عضو شوید؟

سرویس اجتماعی | کد خبر: ۲۸۷۲۳۶۶
تاریخ انتشار: ۱۴۰۲/۰۵/۲۴ - ساعت ۱:۴۷
مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب خراسان‌شمالی خبر داد:

کاهش دبی سد شیرین‌دره عامل اصلی بوی نامطبوع آب شرب بجنورد

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب خراسان شمالی گفت: کاهش سطح آب مخزن ذخیره سد شیرین‌دره و تغییرات در کیفیت آب برداشتی از سد، عامل اصلی طعم و بوی نامطبوع آب شرب در برخی از مناطق شهری بجنورد است.
کاهش دبی سد شیرین‌دره عامل اصلی بوی نامطبوع آب شرب بجنورد ,خراسان شمالی+بجنورد+سد شیرین دره+رضا نعیمی+آب شرب

به گزارش عصر اترک به نقل از ایرنا، رضا نعیمی مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب خراسان شمالی، اظهار کرد: تأمین آب از منابع سطحی همچون سدها با مشکلات خاص خود همراه است به گونه‌ای که این منابع به شدت تحت تاثیر عوامل محیطی همچون افزایش یا کاهش میزان بارندگی است.

وی افزود: با این وجود مردم نگران استفاده از آب نباشند زیرا اگرچه مطلوبیت لازم را ندارد اما استاندارد است و به لحاظ بهداشت و سلامت مشکلی ندارد.

نعیمی ادامه داد: آب آشامیدنی بجنورد روزانه در ۳۶ نقطه شهری پایش می‌شود تا آبی سالم، بهداشتی و دارای استاندارهای لازم در اختیار شهروندان قرار گیرد.

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب خراسان شمالی تصریح کرد: همچنین کارشناسان شبکه بهداشت به صورت روزانه چاه‌های برداشت آب، مخازن نگهداری و شبکه آبرسانی شهری را مورد پایش قرار می‌دهند.

وی با اشاره به اجرای طرح اضطراری تأمین آب آشامیدنی از منطقه «پلنگ دره» بجنورد، گفت: با اتمام طرح اضطراری آبرسانی به شهر بجنورد از منطقه پلنگ دره، ۴۰۰ لیتر بر ثانیه به ظرفیت آب آشامیدنی این شهر اضافه خواهد شد.

بو و طعم نامطبوع آب در شهر بجنورد مدت هاست که شهروندان بجنورد را گلایه مند کرده است که حل مشکل به صورت دائمی نیاز به نصب تجهیزات اُزن زنی در مسیر تصفیه آب دارد.

شرکت آب و فاضلاب خراسان شمالی بیش از ۲۰۰ هزار مشترک آب در شهرها و ۱۲۱ هزار مشترک آب در روستاها دارد.

انتهای خبر/


با تشکر
نظر شما ثبت و پس از بررسی انتشار میابد.
ارسال نظر
نام :
ایمیل
نظر


پایگاه خبری تحلیلی اخبار راز و جرگلان