آیا تمایل دارید در کانال عصر عضو شوید؟

سرویس اجتماعی | کد خبر: ۲۸۶۸۸۵۲
تاریخ انتشار: ۱۴۰۲/۰۴/۰۳ - ساعت ۱:۴۹

بیست‌ویکمین جشنواره بین‌المللی نمایش‌های آیینی و سنتی در خراسان‌شمالی برگزار می‌شود

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان‌شمالی گفت: بیست‌ویکمین جشنواره بین‌المللی نمایش‌های آیینی و سنتی در خراسان‌شمالی که برای نخستین بار میزبانی آن به یک استان غیر از تهران داده شده، مهرماه امسال برگزار خواهد شد.
بیست‌ویکمین جشنواره بین‌المللی نمایش‌های آیینی و سنتی در خراسان‌شمالی برگزار می‌شود,خراسان شمالی+بجنورد+تقی صادقی+فرهنگ و ارشاد+نمایش‌های آیینی و سنتی

به گزارش عصراترک ، تقی صادقی در نشست هماهنگی بیست‌ویکمین جشنواره بین‌المللی نمایش‌های آیینی و سنتی اظهار کرد: در این رویداد هنری که برای نخستین بار میزبانی آن به یک استان غیر از تهران داده شده، گروه‌های هنری بومی تقویت و سنت‌های بومی نمایش احیا شده و علاوه بر آن اسطوره‌های استان ما در قالب‌های نمایشی و نقالی معرفی خواهند شد.

وی نمایش‌های آیینی سنتی استان را موسیقی نمایش خواند و گفت: درکنار هنر نمایش، موسیقی فاخر استان نیز همزمان  اجرا و معرفی خواهد شد.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان‌شمالی افزود: این رویداد مهم فرهنگی قرار است با حضور ۳۵۰ نفر در قالب گروه‌های هنری نمایش صحنه‌ای خیابانی، عروسکی و بین المللی از ۶ تا ۱۱ مهر امسال در استان خراسان‌شمالی برگزار شود.

انتهای پیام/


با تشکر
نظر شما ثبت و پس از بررسی انتشار میابد.
ارسال نظر
نام :
ایمیل
نظر


پایگاه خبری تحلیلی اخبار راز و جرگلان