آیا تمایل دارید در کانال عصر عضو شوید؟

سرویس اجتماعی | کد خبر: ۲۸۶۸۸۰۹
تاریخ انتشار: ۱۴۰۲/۰۴/۰۱ - ساعت ۲۳:۴۹

۱۲۰ زوج نابارور خراسان‌شمالی برای دریافت وام به بانک معرفی شدند

مسئول بیماران خاص معاونت درمان دانشگاه علوم پزشکی خراسان‌شمالی گفت: ۱۲۰ زوج نابارور استان در سالجاری برای دریافت وام ۵۰۰ میلیون ریالی به بانک های عامل معرفی شدند.
۱۲۰ زوج نابارور خراسان‌شمالی برای دریافت وام به بانک معرفی شدند,خراسان شمالی+بجنورد+مهری فرشاد+زوج نابارور+دانشگاه علوم پزشکی

به گزارش عصراترک به نقل از ایرنا، مهری فرشاد اظهار کرد: وام ۵۰۰ میلیون ریالی زوج های نابارور به صورت بازپرداخت پنج ساله و با کارمزد چهار درصد پرداخت می شود که هدف از آن رضایتمندی زوج‌های نابارور و کاهش هزینه‌های درمان است.

وی افزود: پرداخت وام ناباروری از جمله اقدامات حمایتی دولت برای درمان زوج‌های نابارور است که متقاضیان استان برای دریافت این وام ابتدا باید با مراجعه به مرکز درمان ناباروری بجنورد توسط متخصص نازایی ویزیت شوند.

به گفته وی؛ سال گذشته نیز ۴۲۳ نفر از زوج های نابارور خراسان شمالی برای دریافت این وام به بانک های عامل معرفی شدند.

فرشاد با اشاره به بهره مندی بیش از ۲ هزار زوج نابارور خراسان شمالی از خدمات رایگان در سال گذشته، گفت: این مرکز اینک خدمات جدیدی همچون سونوگرافی های تخصصی (واژینال) را به زوجین نابارور ارایه می دهد و تمام خدمات فوق تخصصی در این مرکز تحت پوشش بیمه قرار گرفته است.

قانون حمایت از خانواده و جوانی جمعیت در جلسه مورخ ۲۴ مهرماه ۱۴۰۰ در مجلس شورای اسلامی به تصویب رسید.

خراسان شمالی در میزان ناباروری، جزو استان های با خطر متوسط قرار دارد، به گونه ای که نرخ باروری در استان ۲.۱ درصد است.

این استان حدود یک میلیون نفر جمعیت دارد و هم اکنون طرح سنجش ناباروری در شهرهای بجنورد، شیروان، راز و جرگلان و فاروج در حال اجرا است.

انتهای پیام/


با تشکر
نظر شما ثبت و پس از بررسی انتشار میابد.
ارسال نظر
نام :
ایمیل
نظر


پایگاه خبری تحلیلی اخبار راز و جرگلان