آیا تمایل دارید در کانال عصر عضو شوید؟

سرویس اجتماعی | کد خبر: ۲۸۷۶۳۴۲
تاریخ انتشار: ۱۴۰۲/۰۹/۰۵ - ساعت ۱۶:۵۲
معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی خراسان شمالی:

۱۶ طرح بهداشتی خراسان‌ شمالی در دولت سیزدهم تکمیل شد

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی خراسان شمالی گفت: ۱۶ طرح بهداشتی استان با سه هزار و ۹۱۹ متر مربع طی عملکرد دولت از محل اعتبارات محرومیت‌زدایی تکمیل و به بهره‌برداری رسید.
۱۶ طرح بهداشتی خراسان‌ شمالی در دولت سیزدهم تکمیل شد,خراسان شمالی+بجنورد+طرح بهداشتی+محمدرضا اکبری+دانشگاه علوم پزشکی

به گزارش عصر‌اترک به نقل از ایرنا، محمدرضا اکبری معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی خراسان شمالی، اظهار کرد: این طرح‌های بهداشتی شامل ۶ مرکز جامع سلامت با سه هزار و ۱۴۴ متر مربع، هشت خانه بهداشت، یک مهمانسرای پزشک و یک آزمایشگاه مرجع بهداشت حرفه‌ای است. 

وی افزود: جدای از تکمیل این طرح‌های بهداشتی، ۱۴ خانه بهداشت روستایی نیز در خراسان شمالی بهسازی شد. 

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی خراسان شمالی ادامه داد: اکنون ۳۹ طرح بهداشتی استان از محل اعتبارات محرومیت‌زدایی و سفر استانی رئیس جمهور در حال ساخت است. 

اکبری با اشاره به تخصیص هفت میلیارد ریال برای بهسازی مراکز بهداشتی خراسان شمالی، گفت: این اعتبار از محل یک درصد ارزش افزوده تخصیص یافته است که برای بهسازی ۱۹ خانه بهداشت، مرکز جامع سلامت و پایگاه سلامت استان هزینه می‌شود. 

برپایی ایستگاه‌های سلامت در سطح شهر

وی با اشاره به آغاز «پویش ملی سلامت» از ۲۰ آبان تا ۱۵ دی در کشور، یادآور شد: همزمان با شروع پویش ملی سلامت به منظور تسهیل در خدمت‌رسانی و دسترسی گروه هدف ایستگاه‌های موقت سلامت در سطح شهرهای خراسان شمالی برپا شده است. 

اکبری افزود: گروه هدف می‌توانند با حضور در این ایستگاه‌های موقت سلامت از خدمات غربالگری دیابت و فشار خون بالا بهرمند شوند. 

خراسان شمالی دارای ۱۱ بیمارستان و هزار و ۴۴۴ تخت بیمارستانی است و هم اکنون پنج هزار نفر در حوزه سلامت این استان خدمت‌رسانی می‌کنند.

انتهای خبر/

 


با تشکر
نظر شما ثبت و پس از بررسی انتشار میابد.
ارسال نظر
نام :
ایمیل
نظر


پایگاه خبری تحلیلی اخبار راز و جرگلان