آیا تمایل دارید در کانال عصر عضو شوید؟

سرویس اجتماعی | کد خبر: ۲۸۶۸۵۵۱
تاریخ انتشار: ۱۴۰۲/۰۳/۲۲ - ساعت ۲۰:۲۲
مدیرعامل آب و فاضلاب خراسان شمالی:

۳۵ درصد از شبکه آبرسانی خراسان‌شمالی فرسوده است

مدیرعامل آب و فاضلاب خراسان شمالی گفت: ۳۵ درصد از شبکه آبرسانی شهری و روستایی این استان فرسوده است و نیاز به اصلاح و نوسازی دارد.
۳۵ درصد از شبکه آبرسانی خراسان‌شمالی فرسوده است,خراسان شمالی+بجنورد+رضا نعیمی+آب و فاضلاب+شبکه آبرسانی

به گزارش بجنا به نقل از ایرنا، رضا نعیمی اظهار کرد: براساس بررسی های انجام شده هدررفت آب ناشی از شبکه های فرسوده در شهرها ۲۶ درصد و روستاها حدود ۵۴ درصد است.

وی افزود: با برنامه ریزی های انجام شده و تخصیص اعتبارات لازم تلاش می شود با اصلاح شبکه های فرسوده از هدر رفت آب جلوگیری کنیم.

نعیمی، برداشت غیرمجاز از کنتورهای مصرف، حوادث و اتفاقات احتمالی از دیگر دلایل هدر رفت آب در شبکه آبرسانی دانست و گفت: سال گذشته ۴۹۵ فقره انشعاب غیرمجاز آب در استان شناسایی و ۳۸ فقره به انشعاب مجاز تبدیل شد.

مدیرعامل آب و فاضلاب خراسان شمالی تصریح کرد: با شناسایی این انشعابات غیرمجاز بیش از ۸۱ هزار مترمکعب در مصرف آب استان صرفه جویی شد.

وی با اشاره به مشکلات حوزه آبرسانی به روستاها و شهرهای خراسان شمالی، خاطرنشان کرد: خشک شدن منابع آبی، تعرفه پایین آب بها در روستاها و استفاده از آب شرب برای مصارف غیر شرب از دغدغه های این شرکت در استان است.

نعیمی گفت: بسیاری از منابع زیرزمینی متاثر از کاهش بارندگی ها در خراسان شمالی نه تنها تغذیه نمی شود بلکه سالانه بیش از یک متر افت می کنند به گونه ای که تامین آب شرب روستاها و شهرها به چالش بزرگی تبدیل شده و حفر چاه جدید علاوه بر اجرای تاسیسات خط انتقال و ایستگاه پمپاژ نیاز به تامین اعتبار دارد.

شرکت آب و فاضلاب خراسان شمالی بیش از ۲۰۰ هزار مشترک آب در شهرها، ۱۲۱ هزار مشترک آب در روستاها و ۶۰ هزار مشترک فاضلاب دارد.

انتهای پیام/


با تشکر
نظر شما ثبت و پس از بررسی انتشار میابد.
ارسال نظر
نام :
ایمیل
نظر


پایگاه خبری تحلیلی اخبار راز و جرگلان