آیا تمایل دارید در کانال عصر عضو شوید؟

سرویس اجتماعی | کد خبر: ۲۸۶۸۴۵۲
تاریخ انتشار: ۱۴۰۲/۰۳/۱۹ - ساعت ۲۰:۲۴

۲۰۰ گروه امدادی خراسان‌ شمالی برای مقابله با خطر احتمالی سیل آماده‌باش هستند

سرپرست اداره کل مدیریت بحران استانداری خراسان شمالی گفت: ۲۰۰ گروه خدمات و امدادرسان در استان با صدور هشدار سطح قرمز هواشناسی و احتمال خطر سیل در آماده‌باش کامل هستند.
۲۰۰ گروه امدادی خراسان‌ شمالی برای مقابله با خطر احتمالی سیل آماده‌باش هستند,خراسان شمالی+بجنورد+غلامرضا شفیق+مدیریت بحران+سیلاب+سیل

به گزارش گروه دریافت خبر بجنا، غلامرضا شفیق اظهار داشت: باتوجه‌به پیش‌بینی بارش و تشدید فعالیت سامانه بارشی، تمامی دستگاه‌های خدمات‌رسان از جمله پلیس‌راه، راهداری و جمعیت هلال‌احمر برای امدادرسانی در حادثه‌های احتمالی به حالت آماده‌باش درآمده‌اند.

سرپرست اداره کل مدیریت بحران استانداری خراسان شمالی افزود: دستگاه‌های خدمات‌رسان تا صبح فردا در حالت آماده‌باش هستند.

وی گفت: باتوجه‌به رگباری بودن بارندگی و پیش‌بینی سیلابی شدن مسیل‌ها از گردشگران و شهروندان انتظار می‌رود از تردد در جاده‌های روستای خودداری و از اتراق و توقف در حاشیه رودخانه‌ها اجتناب کنند.

شفیق خاطرنشان کرد: تمامی برنامه‌های کوهنوردی استان امروز برای جلوگیری از بروز مشکل لغو شد.

وی با اشاره به بارندگی شبانه‌روز گذشته گفت: بیشترین آمار بارش ثبت شده در ایستگاه‌های باران‌سنجی آب منطقه‌ای استان از ایستگاه غلامان به میزان ۱۵ میلیمتر است.

سرپرست اداره کل مدیریت بحران استانداری خراسان شمالی خاطرنشان کرد: مردم آمادگی‌های لازم را برای حفاظت از خود و خانواده با اقداماتی نظیر آماده‌کردن کیسه‌های شن برای جلوگیری از ورود سیلاب به داخل منازل داشته باشند.

وی گفت: خانواده‌های عشایری که در ارتفاعات به سر می‌برند، نسبت به ایمن کردن چادرهای خود اقدام نموده و از چرای دام در نقاط مرتفع خودداری کنند.

انتهای پیام/


با تشکر
نظر شما ثبت و پس از بررسی انتشار میابد.
ارسال نظر
نام :
ایمیل
نظر


پایگاه خبری تحلیلی اخبار راز و جرگلان