آیا تمایل دارید در کانال عصر عضو شوید؟

سرویس اجتماعی | کد خبر: ۲۸۶۷۵۷۴
تاریخ انتشار: ۱۴۰۲/۰۲/۱۸ - ساعت ۲۰:۴۸
سرپرست اداره کل مدیریت بحران استانداری خراسان شمالی گفت:

برنامه جامع مدیریت سیلاب‌ بجنورد تهیه شد

سرپرست اداره کل مدیریت بحران استانداری خراسان شمالی گفت:برنامه جامعی به منظور مدیریت بحران‌ سیل در مرکز خراسان شمالی تهیه شد و دستگاه های مربوطه بعالیت های پیشگیرانه خود را در این زمینه آغاز کردند.
برنامه جامع مدیریت سیلاب‌ بجنورد تهیه شد,خراسان شمالی+بجنورد+غلامرضا شفیق+مدیریت سیلاب

به گزارش بجنا به نقل از ایرنا، غلامرضا شفیق اظهار کرد: لایروبی و پاکسازی تقاطع غیر همسطح خروجی شهر بجنورد به سمت شیروان بر عهده اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان است که این اقدام آغاز شده است.

وی اظهار کرد: ترمیم پل کارخانه آرد در جاده بش قارداش در نزدیکی روستای حلقه سنگ شهرستان بجنورد هم نیاز به بهسازی دارد که کار لوله گذاری به وسیله شرکت آب منطقه‌ای در حال انجام است.

سرپرست اداره کل مدیریت بحران استانداری خراسان شمالی افزود: ترمیم پُل و لوله گذاری برای عبور آب بیشتر از تکالیف شرکت آب منطقه ای استان است که در این زمینه حمل و تخلیه لوله از اسفراین به بجنورد در محل جاده کارخانه آرد در حال انجام است.

شفیق در بخش دیگر سخنان خود با اشاره به اینکه شهرداری بجنورد، هنوز پاکسازی مسیل‌های مرکز استان را آغاز نکرده است گفت: شهرداری در این زمینه اعلام کرده که نیاز به اعتبارات خاص دارد.

وی تصریح کرد: مسیل های بجنورد از جمله خندق و نیز مسیل محدوده حلقه سنگ تا ملکش، مسیل پشت ساختمان‌های اداره کل منابع طبیعی و دارایی و همچنین تمامی نقاط دچار مشکل نیاز به بهسازی دارد.

سرپرست اداره کل مدیریت بحران استانداری خراسان شمالی خاطرنشان کرد: کار پاکسازی و بهسازی مسیل های شهر از تکالیف شهرداری است و این نهاد مکلف است تا مسیل های مرکز استان را از نخاله و زباله ها پاکسازی کند.

مسیل های داخل شهر بجنورد در سال‌های اخیر دچار رسوب شده و این امر تهدیدی برای آبگرفتگی در بارندگی‌های سیل آسا است.

آبگرفتگی معابر در شهر بجنورد مشکل آشنای شهروندان در بارندگی ها است و در برخی از بارندگی های اخیر، حجم آب کانال‌های بجنورد به حدی رسیده است که سبب بالا آمدن آب و ورود آن به مناطقی از شهر شد.

انتهای پیام/


با تشکر
نظر شما ثبت و پس از بررسی انتشار میابد.
ارسال نظر
نام :
ایمیل
نظر


پایگاه خبری تحلیلی اخبار راز و جرگلان