آیا تمایل دارید در کانال عصر عضو شوید؟

سرویس اجتماعی | کد خبر: ۲۸۶۸۴۳۶
تاریخ انتشار: ۱۴۰۲/۰۳/۱۸ - ساعت ۱۹:۲۵

خراسان‌شمالی دومین استان از نظر شیوع سکته مغزی است

عضو هیات علمی دانشگاه علوم پزشکی خراسان شمالی گفت: بر اساس آخرین آمارها این استان جایگاه دوم بیشترین میزان شیوع به سکته های مغزی کشور را دارد.
خراسان‌شمالی دومین استان از نظر شیوع سکته مغزی است,خراسان شمالی+بجنورد+امیرعلی قهرمانی+سکته مغزی+دانشگاه علوم پزشکی

به گزارش گروه دریافت خبر بجنا، دکتر امیرعلی قهرمانی اظهار کرد: فشار خون بالا، چربی خون و رژیم غذایی نامناسب از دلایل اصلی افزایش شیوع سکته مغزی در خراسان شمالی است.

به گفته وی؛ سال گذشته ۷۶۴ مورد سکته مغزی در بیمارستان های استان بستری و تحت مراقبت های درمانی قرار گرفتند.

قهرمانی با اشاره به کاهش سنی بیماران سکته مغزی، افزود: متاسفانه بیمارانی در این استان بوده اند که حتی در سنین ۲۲ تا ۳۰ سال نیز سکته مغزی داشته اند.

وی خاطرنشان کرد: سبک زندگی ناسالم و مصرف غذاهای آماده افزایش یافته است و به‌ همین دلیل شاهد آمار بالای بروز سکته مغزی در کشور هستیم.

متخصص مغز و اعصاب (نورولوژی) در خراسان شمالی تاکید کرد: اصلاح سبک زندگی و توجه به سلامت عمومی می تواند نقش موثری در پیشگیری از بروز سکته مغزی داشته باشد.

قهرمانی یادآور شد: افتادگی و بی حسی صورت، اختلال در تکلم، احساس ضعف و عدم حرکت در دست زنگ خطری است که افراد در صورت بروز این علایم باید سریع به مراکز درمانی مراجعه کنند.

وی زمان طلایی برای درمان سکته مغزی را کمتر از سه ساعت دانست و گفت: اگر بیمار در سریع ترین زمان ممکن تحت درمان قرار بگیرد عوارض ناشی از سکته به حداقل می‌رسد.

استروک یا سکته مغزی هنگامی اتفاق می افتد که خون رسانی قسمتی از مغز دچار اختلال می شود و در نتیجه اکسیژن و مواد غذایی به سلول های مغزی نمی رسد، اگر این روند چند دقیقه طول بکشد سلول های مغزی (نورون ها) دچار اختلال شدید برگشت ناپذیر عملکرد شده و قابلیت خود را از دست می دهد.

دانشگاه علوم پزشکی خراسان شمالی حدود ۲ هزار و ۵۰۰ دانشجو در ۱۷ رشته تحصیلی دارد که در هفت دانشکده آن زیر نظر ۱۹۲ عضو هیأت علمی تحصیل می‌کنند.

این دانشگاه همچنین ۱۲ بیمارستان با یکهزار و ۴۵۵ تخت را زیر پوشش دارد.

انتهای پیام/


با تشکر
نظر شما ثبت و پس از بررسی انتشار میابد.
ارسال نظر
نام :
ایمیل
نظر


پایگاه خبری تحلیلی اخبار راز و جرگلان