آیا تمایل دارید در کانال عصر عضو شوید؟

سرویس اجتماعی | کد خبر: ۲۸۶۱۲۸۸
تاریخ انتشار: ۱۴۰۱/۰۷/۲۹ - ساعت ۶:۴۳
معاون تحقیقات و فناوری دانشگاه علوم پزشکی خراسان شمالی گفت:

۱۵ میلیارد ریال برای تجهیز مرکز نوآوری سلامت خراسان‌شمالی اختصاص یافت

معاون تحقیقات و فناوری دانشگاه علوم پزشکی خراسان شمالی گفت: ۱۵ میلیارد ریال از سوی معاونت تحقیقات و فناوری وزارت بهداشت درمان و آموزش پزشکی برای تجهیز مرکز نوآوری سلامت خراسان‌شمالی اختصاص یافت.
۱۵ میلیارد ریال برای تجهیز مرکز نوآوری سلامت خراسان‌شمالی اختصاص یافت,خراسان شمالی+بجنورد+علوم پزشکی+امیرعلی قهرمانی+مرکز نوآوری سلامت

به گزارش عصراترک به نقل از ایرنا،  دکتر امیرعلی قهرمانی اظهارداشت: در این مرکز زمینه‌ برای توسعه شرکت‌های دانش‌بنیان و فناور نوپا در حوزه تجهیزات پزشکی، آزمایشگاهی، و دارویی با حمایت از خلاقیت و نوآوری نیروی انسانی متخصص و صاحب ایده فراهم است.

وی افزود: این مرکز در زمینه‌های انرژی نوین، مکانیک،  نانوفناوری، تجهیزات پزشکی و گیاهان دارویی فعالیت می کند و ۴۰ هسته و واحد فناور  و یک شرکت دانش بنیان در این مرکز پذیرش شده است.

قهرمانی یادآور شد: مرکز نوآوری این دانشگاه ۲۵ محصول  اولیه را به مرحله ساخت رسانده است  که پنج محصول به تولید نیمه صنعتی رسیده‌اند.

 رتبه سوم علوم پزشکی خراسان‌شمالی در حوزه فناوری

معاون تحقیقات و فناوری دانشگاه علوم پزشکی خراسان شمالی گفت: بر اساس ارزشیابی سالانه فناوری دانشگاه‌های علوم پزشکی سراسر کشور، برای نخستین‌بار دانشگاه علوم پزشکی خراسان شمالی توانست، رتبه سوم دانشگاه‌های هم‌تراز را در حوزه فناوری کسب کند.

وی افزود: در این ارزشیابی مواردی همچون واحدهای فناور مستقر در دانشگاه، محصولات تولید شده در این شرکت‌ها از جمله محصولات تجاری شده، محصولات مجوز دار و محصولات نمونه‌سازی شده، توسط بازرسان وزارت بهداشت مورد بررسی قرار می گیرد.

قهرمانی خاطرنشان کرد: حضور در نمایشگاه‌ها، کسب جوایز، مجوزهای اخذ شده در خصوص محصولات، پروژه‌های فناوری دانشگاه، پایان‌نامه‌های محصول‌محور و پروژه‌های نمونه‌سازی‌شده، پروژه‌های مشترک داخل و خارج دانشگاه و اختراعات ثبت شده از دیگر شاخص‌های این رتبه بندی بود.

 مرکز نوآوری سلامت خراسان‌شمالی سال گذشته ر یکهزار و ۲۰۰ مترمربع و با اعتباری بالغ‌ بر ۹۰ میلیارد ریال به بهره برداری رسید.

 در این مرکز نوآوری سلامت، ۱۲ واحد فناور استقرار دارند.

دانشگاه علوم پزشکی خراسان شمالی حدود ۲ هزار و ۵۰۰ دانشجو در ۱۷ رشته تحصیلی دارد که در هفت دانشکده آن زیر نظر ۱۹۲ عضو هیأت علمی تحصیل می‌کنند.

انتهای پیام/


با تشکر
نظر شما ثبت و پس از بررسی انتشار میابد.
ارسال نظر
نام :
ایمیل
نظر


پایگاه خبری تحلیلی اخبار راز و جرگلان