آیا تمایل دارید در کانال عصر عضو شوید؟

سرویس اجتماعی | کد خبر: ۲۸۵۲۰۹۶
تاریخ انتشار: ۱۴۰۰/۱۲/۱۲ - ساعت ۳:۸
یک کارشناس سیاسی:

جنگ روسیه و اوکراین باعث انزوای آمریکا و اروپا در معادلات جهانی می شود

حجت الاسلام رحمانی با اشاره به اینکه جنگ روسیه و اوکراین به شدت باعث انزوای آمریکا و اروپا از معادلات جهانی خواهد شد، گفت: در جنگ اوکراین و روسیه، کشورهایی مانند آمریکا، انگلیس، فرانسه و آلمان به شدت تحقیر شدند.
جنگ روسیه و اوکراین باعث انزوای آمریکا و اروپا در معادلات جهانی می شود,خراسان شمالی+بجنورد+روسیه+اوکراین+ناتو

حجت الاسلام امید رحمانی، مسئول اداره فرهنگی، اجتماعی و سیاسی حوزه علمیه خراسان شمالی در گفتگو با خبرنگار بجنا گفت: در شرق اوکراین دو منطقه به نام لوهانسک و دونتسک وجود دارد که از مدتی قبل شورش‌هایی علیه حکومت مرکزی انجام داده و به دنبال جدایی از اوکراین بودند.

وی ادامه داد: از طرفی دولت اوکراین قصد پیوستن به ناتو را داشته و روسیه نیز با به رسمیت شناختن جدایی لوهانسک و دونتسک باعث شد تا زلنسکی رئیس جمهور اوکراین اعلام وضعیت جنگی کند.

وی افزود: در واکنش به این عمل رئیس جمهور اوکراین، پوتین رئیس جمهور روسیه دستور آماده باش به ارتش خود در پشت مرز های اوکراین داده و ادوات و نیروها به قدری زیاد بود که رسانه های دنیا چندین روز این اعزام نیرو و ادوات را گزارش می کردند.

حجت الاسلام رحمانی با اشاره به قول حمایت آمریکا و انگلیس از کشور اوکراین، بیان داشت: روسیه پس از آن اعلام کرد که هر کشوری در این بین دخالتی داشته باشد از روسیه جواب کوبنده خواهد گرفت و با این تهدید، آمریکا از موضع خود عقب نشینی کرده و اعلام کرد برای کمک به اوکراین نیروی نظامی ارسال نمی کند و فقط برای خروج زلنسکی رئیس جمهور اوکراین با او همکاری می کند.

این کارشناس سیاسی در ادامه با اشاره به تحریم های آمریکا علیه روسیه تصریح کرد:  تحریم روسیه توسط آمریکا نه تنها تاثیری بر دولت پوتین نمی گذارد بلکه باعث رکود بسیار شدید اقتصادی آمریکا خواهد شد.

وی عنوان کرد: هم اکنون آمریکا با ٣١ تریلیون دلار بدهی خارجی، بدهکارترین کشور دنیاست و هرگونه فشار اقتصادی و نظامی به اون منجر به فروپاشی اقتصاد آن خواهد شد ر حالی که روسیه نیز سومین منبع تامین نفت آمریکا بوده و اگر توسط روسیه تحریم شود، قیمت جهانی نفت به شدت بالا می رود که کارشناسان قیمت آن را ١۵٠ تا ١٧٠ دلار تخمین زده اند.

مسئول اداره فرهنگی، اجتماعی و سیاسی حوزه علمیه خراسان شمالی تصریح کرد: روسیه بزرگترین تامین کننده فلزات سنگین دنیا از جمله مس و آلومینیوم  و فولاد نیز هست که با بالا رفتن قیمت این فلزات سنگین صنعت کشورهای آمریکا و اروپا به شدت آسیب خواهد خورد.

وی ادامه داد:  از طرفی هم با فتح اوکراین، روسیه به زیر گوش اروپا خواهد رسید و این برای اروپا یک تهدید بسیار بزرگ است، همچنین روسیه یکی از بزرگترین تامین کنندگان نفت و گاز اروپا است؛ در واقع ۵۶درصد نفت و ۴۶درصد گاز اروپا را روسیه تامین می کند.

وی تاکید کرد: در واقع تحریم روسیه یعنی بحران انرژی در اروپا آن وقت تمام کارخانه های پتروشیمی اروپا تعطیل خواهند شد با این اوصاف بعید است که آمریکا و اروپا بخواهند در جنگ اوکراین و روسیه دخالتی داشته باشند.

وی با اشاره به غیر قابل اعتماد دانستن آمریکا گفت: زلنسکی به کمک اروپا و آمریکا دلخوش بود ولی با شروع جنگ به یکباره تمامی کشورها او را تنها گذاشتند و نه آمریکا قدرت آن را دارد که بخواهد وارد جنگی بشود و نه می شود روی قول‌های آمریکا حساب باز کرد.

حجت الاسلام رحمانی با اشاره به اینکه جنگ روسیه و اوکراین به شدت باعث انزوای آمریکا و اروپا از معادلات جهانی خواهد شد، افزود: کشورهایی مانند انگلیس، فرانسه و آلمان به شدت تحقیر شدند اما باید گفت که بعید است تا روسیه به قصد فتح اوکراین با این کشور در جنگ باشد بلکه این عمل بیشتر شبیه یک قدرت نمایی است.

وی بیان داشت: عاقبت و سرانجام کسی که به آمریکا و انگلیس دل ببند مانند اوکراین است که حتی نتوانست ٢۴ ساعت در مقابل روسیه مقاومت کند، اما جمهوری اسلامی ایران ۴٣ سال با وجود فشارهای اقتصادی، با تدابیر رهبر بزرگ انقلاب در مقابل جنگ و تحریم ایستادگی کرده است.

مسئول اداره فرهنگی اجتماعی سیاسی حوزه علمیه خراسان شمالی گفت:  رئیس جمهور فعلی اوکراین در واقع یک کمدین تلویزیونی بدون هیچ سابقه سیاسی بوده  که مردم آن با انتخاب اشتباهی که داشتند کشور خود را دچار چنین مشکلاتی کردند.

انتهای پیام/یزدانی


با تشکر
نظر شما ثبت و پس از بررسی انتشار میابد.
ارسال نظر
نام :
ایمیل
نظر


پایگاه خبری تحلیلی اخبار راز و جرگلان