آیا تمایل دارید در کانال عصر عضو شوید؟

سرویس اجتماعی | کد خبر: ۲۸۵۱۹۶۰
تاریخ انتشار: ۱۴۰۰/۱۲/۰۸ - ساعت ۱:۴۰
یک استاد اقصاد:

مدعیان حمایت از اوکراین تنها به وعده اکتفا کردند/کشور ما باید از سال های پیش زیرساخت های اینترنت ملی را فراهم می کرد

عبدالمجید شیخی گفت: آمریکا و کشورهای عضو ناتو مدعی حمایت از کشور اکراین بودند اما پس از ضربه شستی که کشور روسیه نشان داد و اجازه هیچگونه مداخله نظامی به آنان نداد، تنها جهت حفظ آبروی خود قول کمک تسلیحاتی و نرم افزاری را به اکراین دادند.
مدعیان حمایت از اوکراین تنها به وعده اکتفا کردند/کشور ما باید از سال های پیش زیرساخت های اینترنت ملی را فراهم می کرد,خراسان شمالی+بجنورد+عبدالمجید شیخی+اوکراین+روسیه+ناتو+اینترنت ملی

عبدالمجید شیخی، کارشناس اقتصادی در گفتگو با خبرنگار بجنا با اشاره به خوی جنگ طلبی و جنگ افروزی آمریکا، گفت: آمریکا قصد داشت تا به عنوان تنها قطب برتر بر دنیا مسلط شود اما پس از پیروزی انقلاب اسلامی، افول قدرت آمریکا از 43سال پیش آغاز شد.

 

وی با اشاره به اینکه آمریکا از اوایل قرن بیستم بحران هایی را در جهان آغاز کرده و تاکنون ادامه دارد، گفت: کشورهایی مانند شوروی سابق، مرعوب قدرت آمریکا شده بودند که به موجب آن شوروی از هم پاشید و همچنین چین را دچار تنش با کشور تایوان و دریای جنوب آن کرده است.

 

شیخی با اشاره به افول قدرت آمریکا در جهان، عنوان کرد: آمریکا و کشورهای عضو ناتو مدعی حمایت از کشور اکراین بودند اما پس از ضربه شستی که کشور روسیه نشان داد اجازه هیچگونه مداخله نظامی به آنان نداد و تنها جهت حفظ آبروی خود قول کمک تسلیحاتی و نرم افزاری را به اکراین دادند.

 

این استاد دانشگاه بیان داشت: روش کشورهای غرب ایجاد جنگ های نیابتی و فرسایشی می باشد، مانند راه اندازی جنگی فرسایشی با بکارگیری از نیروهای داعش در کشورهای غرب آسیا، که جهت سرکوب مردم منطقه و فروپاشی جمهوری اسلامی ایران بود اما جرات حضور مستقیم را نداشتند.

 

وی در ادامه گفت: هدف آمریکا نیز راه اندازی جنگی فرسایشی میان اکراین و روسیه می باشد تا با مشغول نگه داشتن روسیه در این جنگ مانع از رشد این کشور شوند. همچنین با مداخله غیر مستقیم به وسیله کشور تایوان چنین قصدی را برای چین دارند تا مانع از رشد اقتصادی و علمی این کشور در دنیا شوند.

 

شیخی تصریح کرد: باتوجه به ایستادگی اخیری که ایران در مقابل کشور آمریکا داشته این جرات را به روسیه داده است تا در جنگ با اکراین و کشورهای عضو ناتو وارد شود؛ آمریکا و کشورهای غرب نیز اکراین را سپر بلای خود کرده اند و اگر در نهایت اکراین سقوط کند هیچ آسیبی به صورت مستقیم متوجه این کشورها نمی شود اما به صورت غیر مستقیم ابهت و هژمونی کشورهای غرب در حال شکسته شدن می باشد.

 

استاد دانشگاه های  تهران خاطر نشان کرد: پیش بینی های مقام معظم رهبری در رابطه با کشورهای غرب روز به روز تحقق پیدا می کند که فرمودند: آمریکا مانند کشتی تایتانیک غرق می شود و کسانی که که اعتماد به پشتیبانی از این کشورها را دارند مانند دولت های اشرف غنی، منصورهادی، مصر، تونس و لیبی سیلی خواهند خورد.

 

وی با اشاره به رای ممتنع امارات به قطعنامه آمریکا علیه روسیه، گفت: کشور امارات که به پیشنهاد آمریکا وارد جنگ عربستان و یمن شده بود اما باتوجه به غیرقابل اعتماد بودن آمریکا به این قطعنامه رای ممتنع داد تا بیشتر از این در منجلاب آمریکا گرفتار نشود.

 

شیخی عنوان کرد: پیش بینی می شود نبرد میان روسیه و اکراین ظزف 2ماه به اتمام برسد یا اینکه جنگ فرسایشی شود که باعث می شود بر روی اقتصاد و قیمت نفت و گاز و همچنین در بخش کشاورزی تاثیر بسزایی بگذارد و کشور مانیز تحت تاثیر این قیمت ها قرار خواهیم گرفت که برای برون رفت از آن باید به خوداتکایی و خودکفایی در محصولات کشاورزی برسیم.

 

وی بیان داشت: چون کشور ما صاحب فرآورده های نفتی و گازی ارزان قیمت است از این فرصت می توانیم استفاده کنیم تا یکی از صادر کننده های بزرگ جهان در این بخش باشیم و قدرت آن را داشته باشیم تا اهداف خود را بر بازار تحمیل کنیم.

 

شیخی افزود: یکی دیگر از اثرات این جنگ امکان غلبه تقاضای جهانی انرژی بر عرضه آن می باشد، که باعث آن می شود تا موضع اروپا در برجام تضعیف شود و شاید با دور زدن آن با مبادلات یورویی از ایران فرآورده های نفتی و گازی خریداری کنند و الان زمانی است که مذاکره کنندگان ایران امتیاز گرفته و هرگز امتیازی ندهند.

 

وی با اشاره به مسدود شدن ارتباطات بین شرق و غرب از طریق روسیه، گفت: امکان افزایش ارتباط ریلی، دریایی و هوایی از طریق کشور ایران وجود دارد که منافع اقتصادی را برای کشور به دنبال دارد.

 

این استاد اقتصاد با اشاره به اینکه موثرترین، کم هزینه ترین، سریعترین و فراگیرترین شیوه وارد کردن هجمه به کشورها از طریق اینترنت و فضای مجازی است، بیان داشت: کشورهای چین، روسیه و فرانسه به علت اینکه دارای اینترنت جهانی تحت سلطه آمریکا هستند و دشمنان نیز از طریق رسانه در کشورها نفوذ فرهنگی و اجتماعی می کند به دنبال تاسیس شبکه اینترنت داخلی هستند؛ کشور ما نیز باید از سال های پیش زیرساخت های آن را مهیا می کرد.


انتهای پیام/ عبدالله یزدانی


با تشکر
نظر شما ثبت و پس از بررسی انتشار میابد.
ارسال نظر
نام :
ایمیل
نظر


پایگاه خبری تحلیلی اخبار راز و جرگلان