آیا تمایل دارید در کانال عصر عضو شوید؟

سرویس اقتصادی | کد خبر: ۲۸۶۸۴۵۶
تاریخ انتشار: ۱۴۰۲/۰۳/۱۹ - ساعت ۲۰:۵۳
در گفت‌وگوی وبیناری با سفیر ایران در روسیه:

استاندار خراسان شمالی بر تسهیل روابط تجاری با روسیه تاکید کرد

استاندار خراسان شمالی بر تسهیل روابط همه‌جانبه با کشور روسیه تاکید کرد و گفت: آماده اعزام هیات تجاری از این استان به شهر مسکو و استان کالوگای فدراسیون روسیه هستیم.
استاندار خراسان شمالی بر تسهیل روابط تجاری با روسیه تاکید کرد,خراسان شمالی+بجنورد+محمدرضا حسین‌نژاد+سفیر ایران در روسیه

به گزارش گروه دریافت خبر بجنا، محمدرضا حسین‌نژاد در گفت‌وگوی وبیناری با سفیر ایران در روسیه اظهار کرد: امیدواریم این گفت‌وگوها زمینه‌ای برای توسعه بیش‌ازپیش ارتباط خراسان شمالی با کشور روسیه را فراهم سازد.

وی تصریح کرد: خراسان شمالی دروازه کشورهای اوراسیا تلقی می‌شود؛ بنابراین بجنورد این ظرفیت را دارد تا با یکی از شهرهای روسیه خواهرخوانده شود.

نماینده عالی دولت در خراسان شمالی افزود: این استان در حوزه‌های تجاری، گردشگری، سرمایه‌گذاری، محصولات کشاورزی، تبادل محصولات سرامیکی و مواد غذایی آماده همکاری با تجار روسیه است و باید این روابط بیش از گذشته تسهیل یابد.

سفیر جمهوری اسلامی ایران در فدراسیون روسیه ضمن اشاره به اهتمام دولت سیزدهم بر توسعه همکاری با کشورهای همسایه تأکید کرد و گفت: برای رفع چالش و موانع موجود در بخش‌های مختلف روابط تجاری تلاش می‌شود.

کاظم جلالی افزود: تجار روسیه اشتیاق زیادی برای همکاری با طرف‌های ایرانی دارند و باید از این ظرفیت استفاده شود.

سفیر جمهوری اسلامی ایران در فدراسیون روسیه بدین منظور آمادگی سفارت جهت برنامه‌ریزی سفر هیئتی از خراسان شمالی به شهر مسکو و استان کال و گای فدراسیون روسیه و انعقاد یادداشت تفاهم خواهرخواندگی و دیگر اسناد همکاری را اعلام نمود.

مدیرکل صنعت، معدن و تجارت، رئیس سازمان جهاد کشاورزی، شهردار بجنورد، رئیس اتاق بازرگانی، صنایع و معادن خراسان شمالی در این جلسه وبیناری حضور داشتند.

اعزام و پذیرش هیئت‌های تجاری یک اقدام ارزشمند دولت سیزدهم در زمینه مراودات بازرگانی است و در یک سال گذشته هیئت تجاری خراسان شمالی به کشور ارمنستان، قزاقستان و روسیه اعزام شده‌اند.

کود اوره، ازت، مقاطع فولادی، پودر کریستال ملامین، ورقه‌های اسفنجی، محصولات پلاستیکی، رب گوجه‌فرنگی، بلوک بتنی، اسیدسیتریک خوراکی، هیدروکسید سدیم، زعفران، محصولات کشاورزی از عمده کالاهای صادراتی خراسان شمالی در این مدت یک‌ساله است.

استان خراسان شمالی با داشتن واحدهای بزرگ صنعتی چون پتروشیمی، فولاد و لوله گستر اسفراین و آلومینای جاجرم در رتبه هفدهم استان‌های برخوردار از واحدهای بزرگ صنعتی قرار دارد و حدود ۴۰۰ واحد صنعتی کوچک نیز در این استان فعال است که حدود چهارهزار نفر در آن اشتغال دارند.

انتهای پیام/


با تشکر
نظر شما ثبت و پس از بررسی انتشار میابد.
ارسال نظر
نام :
ایمیل
نظر


پایگاه خبری تحلیلی اخبار راز و جرگلان