آیا تمایل دارید در کانال عصر عضو شوید؟

سرویس اجتماعی | کد خبر: ۲۸۳۳۰۲۳
تاریخ انتشار: ۱۳۹۹/۰۹/۱۸ - ساعت ۲۰:۴۶
مدیر عامل شرکت آب و فاضلاب خراسان شمالی :

مشکل آبرسانی ۵۰ روستای خراسان شمالی تا پایان سال برطرف می‌شود

مدیر عامل شرکت آب و فاضلاب خراسان شمالی گفت: تنها ۸۳ روستای خراسان‌شمالی گاهی نیاز به آبرسانی با تانکر دارند که امید است مشکل ۵۰ روستای استان که از نظر کیفی و چه از نظر کمی در سال آتی مرتفع شود.
مشکل آبرسانی ۵۰ روستای خراسان شمالی تا پایان سال برطرف می‌شود,خراسان شمالی+راز و جرگلان+آب+فاضلاب

به گزارش  پایگاه خبری راز و جرگلان ، به نقل از تسنیم؛ غلامحسین ساقی امروز در نشست خبری با اصحاب رسانه خراسان شمالی با اشاره به یکپارچه سازی شرکت‌های آب و فاضلاب شهری و روستایی اظهار داشت: در راستای اجرای سند تامین آبرسانی پایدار به تمامی نقاط استان 903 میلیارد تومان اعتبار لازم است تا تفاوتی بین آب شرب شهری و روستایی نباشد.

وی با اشاره به بهره‌مندی 33 روستای استان از آب با کیفیت افزود: در ابتدا 300 روستای خراسان شمالی با تنش آبی روبرو بودند که این عدد به تدریج در حال کاهش است چرا که در تابستان سال جاری هم 33 روستای استان از آب شرب با کیفیت و کمیت با اثربخشی 140 لیتر بر ثانیه بهره‌مند شدند.

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب خراسان شمالی با تاکید بر اینکه در حال حاضر در شهرهای خراسان شمالی مشکلات تامین آب نداریم و تمامی شهر ها از وضعیت پایدار آبرسانی برخوردار هستند گفت: تنها 83 روستای خراسان‌شمالی گاهی نیاز به آبرسانی با تانکر دارند که امید است مشکل 50 روستای استان که از نظر کیفی و چه از نظر کمی در سال آتی مرتفع شود.

رئیس هیئت مدیره شرکت آبفای استان از حفر 32 حلقه چاه با اثربخشی 799 لیتر بر ثانیه آب شرب در سال جاری خبر داد و در این باره گفت: در مجموع 800 لیتر بر ثانیه به ظرفیت آب شرب استان اضافه شده است ضمن اینکه بازسازی و نوسازی سیستم آبرسانی روستاها یکی از برنامه‌های این شرکت در سال جاری است.

ساقی در ادامه از آبرسانی به 27 روستای خراسان‌شمالی با همکاری بنیاد علوی و سپاه خبر داد و بیان داشت: با همکاری بنیاد علوی و قرارگاه پیشرفت و آبادانی سپاه، بسیج سازندگی، کمک‌های خیرین و در آینده بنیاد برکت 27 روستای دو شهرستان راز و جرگلان و مانه و سملقان از آب شرب سالم و با کیفیت بهره‌مند می‌شوند.

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب خراسان شمالی از تکمیل رینگ شمالی شهر بجنورد در دهه فجر سال جاری خبر داد و گفت: یکی از پروژه‌های راهبردی در مجموعه شهر بجنورد تکمیل رینگ شمالی است که در حال حاضر این پروژه 90 درصد پیشرفت فیزیکی دارد و تا دهه فجر به بهره‌برداری می‌رسد.

وی در پایان با اشاره به اینکه در سال جاری 700 انشعاب غیر مجاز در خراسان شمالی شناسایی شده است٬ گفت: افرادی که از ابتدای دی ماه تا 22 بهمن نسبت به مجاز کردن انشعاب خود اقدام کنند هیچ گونه جریمه‌ای بابت مصرف غیر مجاز گذشته از آن‌ها دریافت نخواهد شد و تنها هزینه برقراری انشعاب از این افراد اخذ می‌شود.

به گزارش تسنیم در ابتدای این جلسه سید علی سیدی‌زاده مدیرکل روابط عمومی و امور بین‌الملل وزارت آبفا به صورت ویدئو کنفرانس بر ضرورت ارتباط مستمر کمیته‌های اطلاع رسانی استان ها با اصحاب رسانه به عنوان بازوی توانمند و پل ارتباطی مردم و مسئولین تاکید کرد.

انتهای پیام


با تشکر
نظر شما ثبت و پس از بررسی انتشار میابد.
ارسال نظر
نام :
ایمیل
نظر


پایگاه خبری تحلیلی اخبار راز و جرگلان