آیا تمایل دارید در کانال عصر عضو شوید؟

سرویس اجتماعی | کد خبر: ۲۸۷۳۰۹۹
تاریخ انتشار: ۱۴۰۲/۰۶/۱۳ - ساعت ۱۸:۴۱
معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی خراسان‌ شمالی:

خراسان‌ شمالی ۲۳۰ بهورز کم دارد

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی خراسان‌ شمالی گفت: روستاهای استان ۲۳۰ بهورز کم دارد که باید با برگزاری آزمون های استخدامی این کسری جبران شود.
خراسان‌ شمالی ۲۳۰ بهورز کم دارد,خراسان شمالی+بجنورد+دانشگاه علوم پزشکی+ّهیار

به گزارش عصر اترک،محمدرضا اکبری، معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی خراسان شمالی، اظهار کرد: گرچه در دولت سیزدهم ۵۹ بهورز برای فعالیت در خانه بهداشت روستایی استان جذب شدند اما همچنان با کمبود این نیروها مواجه هستیم.

وی افزود: با توجه به عدم جذب نیروی بهورزی در سال‌های اخیر، خراسان شمالی با کمبود این نیرو در خانه‌های بهداشت مواجه است.

اکبری ادامه داد: اینک ۴۵۶ بهورز در خراسان شمالی با پست بهورزی مشغول به خدمت هستند و ۲۳۰ پست بهورزی نیز در استان بلاتصدی است.

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی خراسان شمالی یادآور شد: اواخر سال گذشته با پیگیری‌های انجام شده مجوز استخدام ۲۰۰ بهورز از وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی برای رفع کمبود این نیروی انسانی در روستاهای استان اخذ شد.

وی ارایه خدمات بهداشت و درمان را از نیازهای اصلی روستاییان دانست و گفت: باید تمامی امکانات مانند خدمات بهداشتی در اختیار این قشر مظلوم قرار گیرد.

اکبری با اشاره به فعالیت موثر بهورزان در ارتقای شاخص‌های بهداشتی، خاطرنشان کرد: جذب و حضور بهورزان در مراکز و خانه‌های بهداشت استان کمک بزرگی به تامین و رفع کمبود نیروی انسانی و ارتقای سطح سلامت مردم روستا می‌کند.

هم اکنون پنج هزار نفر در حوزه سلامت خراسان شمالی خدمت رسانی می‌کنند.

انتهای خبر/


با تشکر
نظر شما ثبت و پس از بررسی انتشار میابد.
ارسال نظر
نام :
ایمیل
نظر


پایگاه خبری تحلیلی اخبار راز و جرگلان