آیا تمایل دارید در کانال عصر عضو شوید؟

سرویس اجتماعی | کد خبر: ۲۸۷۲۹۷۱
تاریخ انتشار: ۱۴۰۲/۰۶/۰۹ - ساعت ۱۹:۲
مدیرکل امور مالیاتی خراسان شمالی:

۵۰۰۰ خودرو لوکس در خراسان شمالی، مشمول پرداخت مالیات شدند

مدیرکل امور مالیاتی خراسان شمالی گفت: ۵۰۶۰ خودروی لوکس در خراسان شمالی مشمول پرداخت مالیات هستند.
۵۰۰۰ خودرو لوکس در خراسان شمالی، مشمول پرداخت مالیات شدند,خراسان شمالی+بجنورد+مالیات+خودرو لوکس+مجید قهرمانلو

به گزارش عصراترک، مجید قهرمانلو مدیرکل امور مالیاتی خراسان شمالی اظهار داشت: پنج هزار و ۶۰ خودرو لوکس در استان شناسایی شده که صاحبان این خودروها باید مالیات پرداخت کنند؛ البته این آمار قابل پالایش و بررسی است.

وی افزود: هر خودرویی که قیمت آن بیش از سه میلیارد تومان باشد از نظر سازمان امور مالیاتی به عنوان خودروی لوکس محسوب می‌شود و باید مالیات پرداخت کند.

مدیرکل امور مالیاتی خراسان شمالی گفت: تاکنون در خراسان شمالی یک هزار ۳۷۶ نفر که خودروی لوکس دارند مالیات پرداخت کرده‌اند.

قهرمانلو با اشاره به آخرین مهلت پرداخت مالیات خودروهای لوکس، گفت: افرادی که خودروی آنها بالای سه میلیارد تومان قیمت دارد باید تا بهمن ماه مالیات خود را پرداخت کنند.

وی به موضوع مالیات خانه‌های خالی نیز اشاره کرد و گفت: همچنین برای مالکان ۱۴۰ نفر در استان که مالک خانه خالی هستند برگه صادر و ابلاغ شد. سهمیه تعهدی درآمد مالیاتی سال گذشته خراسان شمالی ۱۰ هزار و ۲۷۰ میلیارد ریال بود که از این میزان ۱۰۸ درصد تحقق یافت.

مدیرکل امور مالیاتی خراسان شمالی با اشاره به اینکه مالیات وصولی استان در سال ۱۴۰۰، ۱۴ هزار و ۶۸۰ میلیارد ریال بود، افزود: ۵۰ درصد از درآمدهای وصولی مربوط به شرکت بزرگ آلومینای ایران در شهرستان جاجرم، پتروشیمی بجنورد و لوله گستر اسفراین است که نقش بسزایی در کسب مالیات و در نهایت توسعه استان ایفا می‌کنند.  

وی بیان کرد: با توجه به اتصال سامانه‌های اطلاعاتی سایر دستگاه‌های اجرایی با سامانه‌های امور مالیاستان تمامی مالیات‌ها نسبت به سنوات گذشته به روزتر پرداخت می‌شود و این مهم موجب شناسایی مودیان جدید و جلوگیری از فرار مالیاتی در استان شده است.

انتهای خبر/


با تشکر
نظر شما ثبت و پس از بررسی انتشار میابد.
ارسال نظر
نام :
ایمیل
نظر


پایگاه خبری تحلیلی اخبار راز و جرگلان