آیا تمایل دارید در کانال عصر عضو شوید؟

سرویس اقتصادی | کد خبر: ۲۸۶۸۴۵۵
تاریخ انتشار: ۱۴۰۲/۰۳/۱۹ - ساعت ۲۰:۴۸
مدیرکل امور مالیاتی خراسان شمالی:

۲ هزار میلیارد ریال به حساب شهرداری‌ها ودهیاری‌های استان واریز شد

مدیرکل امور مالیاتی خراسان شمالی گفت: ۲ هزارو ۳۹۰ میلیارد ریال درآمد مالیات بر ارزش افزوده پارسال به حساب دهیاری و شهرداری های استان واریز شد.
۲ هزار میلیارد ریال به حساب شهرداری‌ها ودهیاری‌های استان واریز شد,خراسان شمالی+بجنورد+مجید قهرمانلو+شهرداری+امور مالیاتی+دهیاری

به گزارش بجنا به نقل از ایرنا، مجید قهرمانلو اظهار کرد: سهم شهرداری‌ها از کل واریزی مالیات بر ارزش‌افزوده هزار و ۳۹۰ میلیارد ریال، سهم مناطق عشایری ۲۸ میلیارد ریال، سهم دهیاری‌ها ۸۸۰ میلیارد ریال و سهم روستاهای فاقد دهیاری‌ نیز ۱۸ میلیارد ریال است.

وی افزود: هزار و ۴۳۰ میلیارد ریال از عوارض نیز در سال ۱۴۰۰ به‌حساب شهرداری‌ها، اداره کل امور عشایر، دهیاری‌ها و روستاهای فاقد دهیاری واریز شد.

مدیرکل امور مالیاتی خراسان شمالی عنوان کرد: امسال پرداخت مالیات بر ارزش‌افزوده به این نهادها نسبت به سال گذشته تغییرات محسوسی را نداشته است؛ ولی سال ۱۴۰۱ به نسبت سال ماقبل آن ۶۲ درصد افزایش را نشان می‌دهد.

وی عنوان کرد: این عوارض باهدف استفاده در امور عمرانی و توسعه خدمات عمومی و زیرساخت‌های عمران شهری و روستایی بر اساس جمعیت شهرها و روستاها به‌حساب شهرداری‌ها و دهیاری‌ها واریز می‌شود.

قهرمانلو تصریح کرد: باتوجه‌به روزهای پایانی سال مالیاتی از مودیان تقاضا می‌شود که به درگاه خدمات الکترونیکی سازمان به نشانی https://my.tax.gov.ir مراجعه نموده و صاحبان مشاغل تا پایان خردادماه فرصت دارند که نسبت به تسلیم اظهارنامه مالیاتی یا فرم تبصره ماده ۱۰۰ قانون مالیات مستقیم تکمیل و به سازمان ارسال نمایند.

وی بیان کرد: همچنین مودیان مالیاتی مستغلات (اجاره ملاک) و اشخاص حقوقی (شرکت‌ها) هم تا پایان تیرماه سال جاری فرصت دارند نسبت به تسلیم اظهارنامه برای بهره‌مندی از تسهیلات مالیاتی اقدام کنند.

این استان از نظر شاخص‌هایی مانند درآمد و هزینه در ردیف استان‌های آخر کشور است.

انتهای پیام/


با تشکر
نظر شما ثبت و پس از بررسی انتشار میابد.
ارسال نظر
نام :
ایمیل
نظر


پایگاه خبری تحلیلی اخبار راز و جرگلان