آیا تمایل دارید در کانال عصر عضو شوید؟

سرویس اجتماعی | کد خبر: ۲۸۷۲۷۰۸
تاریخ انتشار: ۱۴۰۲/۰۶/۰۲ - ساعت ۲۰:۱۵
وزیر بهداشت در بدو ورود به بجنورد؛

بهره‌برداری از ۷۵۶ پروژه در حوزه بهداشت و درمان خراسان شمالی

وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی گفت: از مجموع پنج هزار و ۱۹۰ میلیارد تومان اعتبارات پروژه‌ها و کلنگ‌زنی‌ها، چهار هزار و ۴۶۰ میلیارد تومان به اتمام رسیده که ۷۵۶ پروژه به بهره‌برداری خواهد رسید و ۲۸ پروژه هم کلنگ‌زنی خواهد شد.
بهره‌برداری از ۷۵۶ پروژه در حوزه بهداشت و درمان خراسان شمالی,خراسان شمالی+بجنورد+وزیر بهداشت+بهرام عین اللهی

به گزارش گروه دریافت خبر عصر اترک، بهرام عین‌اللهی وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی صبح امروز در بدو ورود خود به خراسان شمالی در جمع خبرنگاران استان با تبریک هفته دولت و روز پزشک گفت: در استان خراسان شمالی و دولت مردمی اقدامات خوبی در قالب پروژه‌های مختلف انجام شده است به طوری که شاهد پیشرفت چشمگیر این استان در حوزه بهداشت و درمان هستیم.

وی افزود: از مجموع پنج هزار و ۱۹۰ میلیارد تومان اعتبارات پروژه‌ها و کلنگ‌زنی‌ها، چهار هزار و ۴۶۰ میلیارد تومان به اتمام رسیده که ۷۵۶ پروژه به بهره‌برداری خواهد رسید و ۲۸ پروژه هم کلنگ‌زنی خواهد شد.

وی در ادامه عمده پروژه‌های مهم را در حوزه آبرسانی، افتتاح دپارتمان تشخیص قلب، طرح هوشمندسازی بیمارستان امام حسن(ع) بجنورد ذکر کرد.

عین اللهی گسترش دیجیتال و هوشمندسازی را جزو برنامه‌های اصلی دولت سیزدهم عنوان کرد.  

وزیر بهداشت با بیان اینکه استفاده از نیروهای مردمی جزو تاکیدات رئیس جمهور است، اظهار داشت: در سال ۱۴۰۰، یک هزار و ۸۰۰ میلیارد تومان کمک خیرین سلامت بوده است که سال گذشته این رقم به دو برابر افزایش یافت.

وی بیمارستان‌سازی، احداث خانه‌های بهداشت، مراکز جامع درمان، تجهیزات و اهدای دستگاه‌ها را جزو کمک‌های خیرین سلامت عنوان کرد.

عین‌اللهی همچنین احداث خانه‌های سلامت روستایی را از دیگر اقدامات دولت مردمی دانست و گفت: در حال حاضر دو هزار خانه بهداشت در سطح کشور افتتاح شده و دو هزار خانه بهداشت دیگر هم تا یک سال دیگر به اتمام می‌رسد.

وی به اجرای طرح خانواده سلامت اشاره کرد و افزود: در این طرح هر خانواده باید پرونده سلامت داشته باشد تا پزشکان از وضعیت عمومی فرد مطلع شوند.

وزیر بهداشت در ادامه افزود: این طرح در ۹۱ شهرستان به صورت آزمایشی در حال انجام است که فرد با در دست داشتن پرونده الکترونیکی و مراجعه به پزشک طرف قرارداد، تا ۹۵ درصد هزینه‌های درمان آن در زمان بستری شدن توسط دولت پرداخت می‌شود.

انتهای خبر/


با تشکر
نظر شما ثبت و پس از بررسی انتشار میابد.
ارسال نظر
نام :
ایمیل
نظر


پایگاه خبری تحلیلی اخبار راز و جرگلان