آیا تمایل دارید در کانال عصر عضو شوید؟

سرویس اجتماعی | کد خبر: ۲۸۷۲۶۸۸
تاریخ انتشار: ۱۴۰۲/۰۶/۰۱ - ساعت ۸:۱۳
دبیر شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر خراسان شمالی:

۱۲۰ معتاد بهبودیافته خراسان شمالی شاغل شدند

دبیر شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر خراسان شمالی گفت: ۱۲۰ معتاد بهبود یافته استان در سال جاری با معرفی به مراکز تولیدی صاحب شغل شدند.
۱۲۰ معتاد بهبودیافته خراسان شمالی شاغل شدند,خراسان شمالی+بجنورد+ابوالحسن نجفی+مبارزه با مواد مخدر+معتاد بهبود یافته

به گزارش عصراترک به نقل از ایرنا، ابوالحسن نجفی دبیر شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر خراسان شمالی، اظهار کرد: اشتغال و ایجاد کسب‌وکار برای افراد بهبودیافته از اعتیاد حلقه مفقوده‌ای است که در اجرای چرخه مبارزه با این آسیب اجتماعی معمولا دیده نمی‌شود.

وی افزود: در واقع چرخه درمان معتادان زمانی کامل می‌شود که موضوعات مربوط به توانمندسازی و اشتغال نیز در کنار آن انجام شود.

نجفی یادآور شد: سال گذشته نیز به ۱۱۶ معتاد بهبودیافته استان ۱۱۶ میلیارد ریال تسهیلات اشتغالزایی پرداخت شد تا با ایجاد کسب و کار درآمد مشخصی داشته باشند.

دبیر شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر خراسان شمالی افزود: از این میزان تسهیلات ۱۰۸ میلیارد ریال توسط اداره کل بهزیستی به بهبودیافتگان اختصاص یافته است.

وی با بیان اینکه ۵۵۰ معتاد متجاهر شناسایی شده در خراسان شمالی وجود دارد، گفت: هر ساله این معتادان در قالب طرح‌های گوناگون امنیت اجتماعی با همکاری دستگاه‌های اجرایی و انتظامی از سطح شهرهای استان جمع آوری می‌شوند.

نجفی اضافه کرد: این افراد بعد از غربالگری در مراکز ترک اعتیاد ماده ۱۶ و تبصره ۲ ماده ۱۵ نگهداری می‌شوند.

میزان شیوع اعتیاد در خراسان شمالی نسبت به جمعیت فعال استان ۷٫۲۱ درصد است که یک و نیم درصد این جمعیت فعال درگیر اعتیاد را بانوان استان تشکیل می‌دهند.

انتهای خبر/


با تشکر
نظر شما ثبت و پس از بررسی انتشار میابد.
ارسال نظر
نام :
ایمیل
نظر


پایگاه خبری تحلیلی اخبار راز و جرگلان