آیا تمایل دارید در کانال عصر عضو شوید؟

سرویس اجتماعی | کد خبر: ۲۸۶۸۸۱۱
تاریخ انتشار: ۱۴۰۲/۰۴/۰۱ - ساعت ۲۳:۵۴

شیوع اعتیاد در بین دانش‌آموزان خراسان‌شمالی کمتر از میانگین کشوری است

دبیر شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر خراسان‌شمالی گفت: میزان شیوع اعتیاد در بین دانش آموزان استان با ۱.۷ درصد کمتر از میانگین کشوری است.
شیوع اعتیاد در بین دانش‌آموزان خراسان‌شمالی کمتر از میانگین کشوری است,خراسان شمالی+بجنورد+ابوالحسن نجفی+شیوع اعتیاد+مبارزه با مواد مخدر

به گزارش عصراترک به نقل از ایرنا، ابوالحسن نجفی اظهار کرد: تعطیلی اجباری مدارس ناشی از همه گیری ویروس کرونا در سال های اخیر و تحت نظارت والدین بودن دانش آموزان در پایین بودن این آمار بی تاثیر نبوده است.

به گفته وی؛ میانگین شیوع اعتیاد در بین دانش آموزان کشور ۲.۱ درصد است.

نجفی با اشاره به نقش همسالان در گرایش دانش آموزان به اعتیاد، گفت: اعتیاد بیشتر دانش‌آموزان استان از گروه همسالان آغاز می‌شود و به همین دلیل تمرکز این شورا بر توانمندسازی دانش‌آموزان با اجرای طرح پیشگیرانه "یاری گران زندگی" است.

دبیر شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر خراسان شمالی ادامه داد: در این طرح بر اجتماعی شدن و ارتقای مهارت‌هایی نظیر مهارت حل مساله، نه گفتن به تعارف مواد مخدر، جرات ورزی، برقراری ارتباط و معرفی الگوهای مختلف پیشگیری از آسیب‌های اجتماعی تاکید می‌ شود.

وی یادآور شد: خانه طرح "یاریگران زندگی" نیز سال گذشته با هدف گسترش سطح آموزش‌ها به‌ منظور کاهش آسیب‌های اجتماعی، رفتارهای پرخطر و مبارزه با اعتیاد با همکاری آموزش و پرورش در مرکز خراسان شمالی به بهره برداری رسید.

نجفی افزود: در این خانه آموزش های لازم برای پیشگیری از اعتیاد به جامعه هدف دانش آموزان، والدین و مربیان ارایه می شود.

۱۸۹ هزار و ۸۳۶ دانش آموز خراسان شمالی در بیش از ۲ هزار باب آموزشگاه استان زیر نظر ۱۹ هزار نفر معلم تحصیل می کنند که از این تعداد ۱۰۸ هزار دانش آموز در مقطع ابتدایی و مابقی متوسطه است.

میزان شیوع اعتیاد در خراسان شمالی نسبت به جمعیت فعال استان ۷.۲۱ درصد است که یک و نیم درصد این جمعیت فعال درگیر اعتیاد را بانوان استان تشکیل می دهند.

انتهای پیام/


با تشکر
نظر شما ثبت و پس از بررسی انتشار میابد.
ارسال نظر
نام :
ایمیل
نظر


پایگاه خبری تحلیلی اخبار راز و جرگلان