آیا تمایل دارید در کانال عصر عضو شوید؟

سرویس اجتماعی | کد خبر: ۲۸۷۲۶۸۷
تاریخ انتشار: ۱۴۰۲/۰۶/۰۱ - ساعت ۸:۹
مدیر عامل شرکت آب منطقه ای خراسان شمالی:

حدود ۹ هزار میلیارد ریال طرح طی ۲ سال در منابع آب خراسان‌شمالی مصوب شد

مدیر عامل شرکت آب منطقه ای خراسان شمالی اعلام کرد: هشت هزار و ۶۴۰ میلیارد ریال در سال مالی ۱۴۰۰ و ۱۴۰۱ برای طرح‌های مدیریت آب این استان از جمله اجرا، تکمیل و سرعت بخشی طرح‌های نیمه تمام مصوب شده است.
حدود ۹ هزار میلیارد ریال طرح طی ۲ سال در منابع آب خراسان‌شمالی مصوب شد,خراسان شمالی+بجنورد+عقیل مرتضوی+منابع آب

به گزارش عصراترک به نقل از ایرنا، سیدعقیل مرتضوی مدیر عامل شرکت آب منطقه ای خراسان شمالی، اظهار کرد: تسریع در عملیات اجرایی سد گلمندره در شهرستان گرمه، تسریع و تکمیل علاج بخشی سد بیدواز اسفراین، بهره برداری از بند لاستیکی کوشکی، عملیات اجرایی سد دربند و سد بش قارداش، لایروبی و بازگشایی بخش‌هایی از رودخانه اترک و مسیل‌های اطراف شهر بجنورد از مهمترین طرح‌هایی است که در دولت سیزدهم در خراسان شمالی اجرا و یا در حال اجراست.

وی افزود: میزان اعتبار مصوب این شرکت برای اجرای طرح‌های مدیریت آب در استان در سال مالی ۱۴۰۱ بیش از پنج هزار میلیارد ریال بوده و در سال مالی ۱۴۰۰ نیز سه هزار و ۶۴۰ میلیارد ریال اعتبار برای طرح‌های مدیریت آب استان مصوب شد که در مقایسه با سال‌های قبل افزایش قابل توجهی داشته و به عملیات اجرایی طرح‌ها سرعت بخشیده است.

مرتضوی اعتبارات مصوب این شرکت در سال‌های ۱۳۹۶ تا ۱۳۹۹ را سالانه حدود یکهزار میلیارد ریال ذکر کرد.

وی با بیان اینکه دولت سیزدهم با اختصاص اعتبارات به عملیات اجرایی سد گلمندره در گرمه سرعت بخشیده است، گفت: این طرح حدود ۸۸ درصد پیشرفت فیزیکی دارد و تاکنون پنج هزار و ۷۴۰ میلیارد ریال اعتبار برای آن هزینه شده است.

مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای خراسان شمالی گنجایش مخزن سد گلمندره را ۲۸ میلیون متر مکعب ذکر و تصریح کرد: سد گلمندره با ابلاغ اعتبارات جدید پیشرفت فیزیکی مناسبی دارد و امسال برای آبگیری آماده می‌شود.

وی تسریع و تکمیل عملیات اجرایی علاج بخشی سد بیدواز اسفراین را یکی دیگر از کارهای انجام شده در دولت سیزدهم در حوزه مدیریت منابع آب ذکر کرد و افزود: برای این طرح تاکنون یکهزار و ۴۶۰ میلیارد ریال اعتبار هزینه شده است.

مرتضوی گفت: تکمیل علاج بخشی سد بیدواز اسفراین که از مصوبات سفر رییس جمهور به استان است در سال گذشته زودتر از موعد مقرر، محقق شد.

وی اظهار کرد: این پروژه با پیشرفت فیزیکی ۹۹ درصد بهره برداری شده و مخزن سد اسفراین از زمستان سال گذشته با تمام ظرفیت آماده آبگیری است.

مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای خراسان شمالی در خصوص بهره برداری از نیروگاه خورشیدی سد غلامان نیز گفت: ظرفیت تولید برق این نیروگاه ۱۰۰ کیلو وات ساعت است که برای اجرای آن بیش از ۳۰ میلیارد ریال اعتبار هزینه شد.

مرتضوی در خصوص بند لاستیکی کوشکی مانه و سملقان که مورد بهره برداری قرار گرفته است افزود: ۱۸۰ میلیارد ریال اعتبار برای ساخت این بند هزینه شده است و در سال جاری بیش از ۶۵۰ هزار متر مکعب آب توسط این بند تنظیم و تحویل اراضی کشاورزی تحت پوشش شده است.

مدیر عامل شرکت آب منطقه‌ای خراسان شمالی در خصوص آغاز مجدد عملیات اجرایی سد بش قارداش بجنورد نیز اظهار کرد: اجرای این طرح از سال ۸۹ آغاز شده است اما از سال ۹۵ بدلیل نبود اعتبار متوقف شد اما با تخصیص اعتبار از محل سفر رییس جمهوری در سال گذشته جانی تازه به خود گرفت.

وی پیشرفت فیزیکی کل طرح را ۳۸ درصد و پیشرفت بدنه سد را حدود ۵۰ درصد ذکر کرد و یادآور شد: تاکنون ۲۸۰ میلیارد ریال اعتبار برای این طرح هزینه شده است.

وی در خصوص سد دربند نیز گفت: این سد ۶ درصد پیشرفت فیزیکی دارد و تاکنون برای آن ۶۸۰ میلیارد ریال اعتبار هزینه شده است و بیش از ۱۰ هزار میلیارد ریال نیز برای تکمیل آن نیاز است.

مرتضوی گفت: علاوه بر این در ۲ سال اخیر هشت کیلومتر از مسیل‌های اطراف شهر بجنورد نیز لایروبی و بازگشایی شده است.

وی تصریح کرد: ساماندهی رودخانه مرزی سومبار نیز یکی دیگر از برنامه‌های این شرکت است که در ۲ سال اخیر ۲ کیلومتر از طول مسیر ساماندهی شده است که در این خصوص ۱۰۰ میلیارد ریال اعتبار هزینه شده است.

انتهای خبر/


با تشکر
نظر شما ثبت و پس از بررسی انتشار میابد.
ارسال نظر
نام :
ایمیل
نظر


پایگاه خبری تحلیلی اخبار راز و جرگلان