آیا تمایل دارید در کانال عصر عضو شوید؟

سرویس اجتماعی | کد خبر: ۲۸۷۱۷۴۸
تاریخ انتشار: ۱۴۰۲/۰۵/۰۴ - ساعت ۱۹:۴۵
مدیرعامل شرکت آب منطقه ای خراسان شمالی:

۱۰ کیلومتر رودخانه اترک خراسان‌شمالی با مشارکت صنایع لایروبی شد

مدیرعامل شرکت آب منطقه ای خراسان شمالی گفت:‌ ۱۰ کیلومتر از مسیر رودخانه اترک در حد فاصل ۲ شهر شیروان و بجنورد با همکاری و مشارکت صنایع لایروبی و بازگشایی شد.
۱۰ کیلومتر رودخانه اترک خراسان‌شمالی با مشارکت صنایع لایروبی شد,خراسان شمالی+بجنورد+عقیل مرتضوی+رودخانه اترک+لایروبی

به گزارش عصر اترک به نقل از ایرنا، سیدعقیل مرتضوی اظهار کرد: لایروبی طول رودخانه اترک در حد فاصل ۲ شهر شیروان و بجنورد در روستاهای سیساب، بندیغمور، قره خان بندی، قاضی با همکاری و مشارکت مجمتع پتروشیمی خراسان در تامین ماشین آلات مورد نیاز لایروبی شد.

وی افزود: مشارکت شرکت پتروشیمی خراسان برای لایروبی و بازگشایی رودخانه اترک در این استان تداوم دارد و این تعامل در راستای انجام مسوولیت‌های اجتماعی بخش صنعت استان حاصل شده است.

مرتضوی خاطرنشان کرد: بخش‌هایی از رودخانه اترک در خراسان شمالی به دلیل گسترش نیزارها و رسوب گذاری سیلاب در مواقع وقوع سیل، گنجایش عبور سیلاب بزرگ را ندارد.

مدیر عامل شرکت آب منطقه‌ای خراسان شمالی تصریح کرد: به همین دلیل و بر اساس اولویت بندی و ضرورت‌ها، ۶۰ کیلومتر از طول این رودخانه نیاز به لایروبی و بازگشایی دارد.

وی گفت: لایروبی و بازگشایی بخش‌های دیگری از شاخه اصلی رودخانه اترک در محدوده شهرستان بجنورد در ۲ ماه اخیر آغاز شده و در حال انجام است.

مرتضوی، طول شاخه اصلی رودخانه اترک در استان خراسان شمالی را ۲۲۰ کیلومتر ذکر کرد و گفت: در این مرحله از کار، لایروبی و بازگشایی بیش از پنج کیلومتر از مسیر اصلی رودخانه اترک در محدوده روستای قره خان بندی در دستور کار بود که چهار کیلومتر آن انجام شده است.

وی افزود: به تناسب تخصیص اعتبارات، همه ساله لایروبی بخش‌هایی از رودخانه اترک در دست اقدام است.
اترک بزرگترین رودخانه خراسان شمالی ۲۴۰ کیلومتر طول دارد که از ارتفاعات شرق قوچان منشاء می‌گیرد و رو به سوی استان گلستان جریان می‌یابد.

خراسان شمالی دارای ۲ حوزه آبریز اصلی در شمال استان حوزه آبریز اترک و در جنوب حوزه آبریز کویر مرکزی قرار دارد.

۶ هزار و ۶۰۰ کیلومتر رودخانه و مسیل در این استان است که ۲ هزار و ۲۰۰ کیلومتر آن رودخانه‌ها و مسیل‌های مهم و دارای اولویت برای لایروبی و ساماندهی می‌باشد.

انتهای پیام/


با تشکر
نظر شما ثبت و پس از بررسی انتشار میابد.
ارسال نظر
نام :
ایمیل
نظر


پایگاه خبری تحلیلی اخبار راز و جرگلان