آیا تمایل دارید در کانال عصر عضو شوید؟

سرویس اجتماعی | کد خبر: ۲۸۷۲۴۲۰
تاریخ انتشار: ۱۴۰۲/۰۵/۲۵ - ساعت ۷:۱۳
مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری خراسان شمالی:

۳۲۸ نفر روز آموزش ایمنی به روستاییان خراسان‌ شمالی ارائه شد

مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری خراسان شمالی گفت: ۳۲۸ نفر روز آموزش ایمنی و آتش نشانی از ابتدای امسال تاکنون به جوامع روستایی استان ارائه شد.
۳۲۸ نفر روز آموزش ایمنی به روستاییان خراسان‌ شمالی ارائه شد,خراسان شمالی+بجنورد+علی اسدی+منابع طبیعی+اطفای حریق

به گزارش عصر اترک به نقل از ایرنا، علی اسدی، مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری خراسان شمالی، اظهار کرد: کارگاه آموزشی اطفای حریق برای جوامع محلی در کلیه شهرستان‌های سطح استان با همکاری اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری و شهرداری‌ها در روستاها و برای جوامع محلی برگزار شد.

وی تصریح کرد: همچنین تجهیزات اطفای حریق از قبیل بیل، آتش کوب و شن کش در اختیار جوامع محلی قرار گرفته و تمامی روستاهای مجاور جنگل مجهز به وسایل اطفاء کننده هستند.

مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری خراسان شمالی، افزایش دما، سهل انگاری دامداران، گردشگران و طبیعت گران را دلیل اصلی بروز آتش سوزی دانست و گفت: مردم و دامداران باید بیشتر مراقب مراتع و منابع طبیعی استان باشند.

وی عنوان کرد: با توجه به فصل گرما نیاز است تا نیروها آمادگی لازم را برای مقابله با هرگونه بحران و آتش سوزی در عرصه‌ها داشته باشند و مردم نیز در هنگام بروز آتش سوزی با شماره تلفن ۱۵۰۴ تماس حاصل کنند.

آتش سوزی افزون بر ۱۹ هکتار از عرصه‌های طبیعی خراسان‌شمالی

اسدی در ادامه از آتش سوزی ۹ هکتار و ۵۰۰ متر مربع از عرصه‌های منابع طبیعی استان از ابتدای سال تاکنون خبر داد و گفت: در این بازه زمانی ۱۷ مورد آتش سوزی در عرصه‌های طبیعی رخ داده که یک مورد در اردیبهشت ماه سالجاری، سه مورد در خردادماه، ۶ مورد در تیرماه و هشت مورد نیز در مردادماه بوده است.

وی افزود: ۱۰ هکتار و ۵۳ مترمربع از گستره آتش سوزی در شهرستان بجنورد، ۲ هکتار و ۸۸ متر مربع در شهرستان شیروان، ۲ هکتار و ۷۰ متر مربع در شهرستان مانه، یک هکتار و ۱۴۱ متر مربع در شهرستان فاروج و مابقی نیز در شهرستان‌های اسفراین، جاجرم و راز اتفاق افتاد.

مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری خراسان شمالی بیان کرد: در مدت مشابه سال گذشته نیز ۱۲ مورد آتش سوزی در گستره هفت هکتار و ۸۸ متر مربع، ۲ مورد در تیرماه پارسال و ۱۰ مورد هم در مردادماه پارسال بوده است.

اسدی خاطرنشان کرد: بیشترین آتش سوزی این بازه زمانی در شهرستان فاروج با گستره سه هکتار و ۳۱ متر مربع و کم‌ترین آن در شهرستان جاجرم با هشت متر مربع بوده است.

گستره حوزه منابع طبیعی خراسان شمالی ۲ میلیون و ۴۱۲ هزار هکتار است که از این مساحت ۴۴۳ هزار هکتار اراضی جنگلی، ۱۸۳ هزار هکتار اراضی بیابانی و مابقی اراضی مرتعی را شامل می‌شود.

شهرستان مانه و سملقان، به عنوان گسترده‌ترین شهرستان خراسان شمالی، با توجه به همسایگی با پارک ملی گلستان، بیشترین گستره جنگل‌های استان را در خود دارد.

انتهای پیام/


با تشکر
نظر شما ثبت و پس از بررسی انتشار میابد.
ارسال نظر
نام :
ایمیل
نظر


پایگاه خبری تحلیلی اخبار راز و جرگلان