آیا تمایل دارید در کانال عصر عضو شوید؟

سرویس اجتماعی | کد خبر: ۲۸۶۸۸۱۲
تاریخ انتشار: ۱۴۰۲/۰۴/۰۱ - ساعت ۲۳:۵۷

آتش سوزی در عرصه های طبیعی خراسان‌شمالی ۳۸ درصد کاهش یافت

مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری خراسان شمالی گفت: آتش سوزی در عرصه‌های طبیعی استان پارسال ۱۰ هکتار بود که از لحاظ وسعت نسبت به مدت مشابه سال ماقبل، ۳۸ درصد کاهش یافته است.
آتش سوزی در عرصه های طبیعی خراسان‌شمالی ۳۸ درصد کاهش یافت,خراسان شمالی+بجنورد+علی اسدی+منابع طبیعی و آبخیزداری+آتش سوزی

به گزارش عصراترک به نقل از ایرنا، علی اسدی اظهار کرد: پارسال ۱۵ مورد آتش سوزی در گستره ۱۰ هکتار از منابع طبیعی خراسان شمالی رخ داد که این رقم در سال ماقبل ۲۰ مورد در گستره ۲۶ هکتار بوده است.

وی افزود: از این تعداد ۶ مورد در بجنورد با مساحت سه هکتار و سه هزار مترمربع، سه مورد در شهرستان مانه و سملقان با ۱۷ هزار مترمربع، ۲ مورد در فاروج با مساحت سه هکتار و سه هزار متر مربع و سایر شهرستان ها نیز یک مورد آتش سوزی داشته اند.

اسدی، سهل انگاری دامداران، گردشگران و طبیعت گران را دلیل اصلی بروز آتش سوزی دانست و گفت: مردم و دامداران باید بیشتر مراقب مراتع و منابع طبیعی استان باشند.

مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری خراسان شمالی یادآور شد: بر اساس نقشه پهنه بندی حریق در سطح استان، اراضی منابع ملی مستعد حریق ۱۹ درصد در طبقه بحرانی، ۵۰ درصد در طبقه نیمه بحرانی و ۳۱ درصد در طبقه خفیف قرار دارد.

وی با اشاره به اقدامات پیشگیرانه در جلوگیری از حادثه آتش سوزی، خاطرنشان کرد: برگزاری عملیات مانور اطفای حریق در برخی شهرستان ها، برگزاری کشیک های شبانه روزی در شهرستان ها، تهیه نقشه پهنه بندی مناطق بحرانی حریق، آموزش و تیم بندی و سامان دهی جوامع محلی و تحویل تجهیزات اطفای حریق به افراد محلی، تیغ زنی جاده های پرخطر با همکاری اداره راهداری و حمل و نقل جاده ای استان از اقدامات پیشگیرانه سال گذشته برای جلوگیری از آتش سوزی است.

مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری خراسان شمالی افزود: صدور اطلاعیه پیشگیری حریق و نصب تابلوهای هشدار دهنده و دیوار نویسی و تبلیغات را از دیگر اقدامات سال گذشته عنوان کرد.

اسدی تاکید کرد: با توجه به فصل گرما، نیاز است نیروها آمادگی لازم را برای مقابله با هرگونه بحران و آتش سوزی در عرصه ها داشته باشند و مردم نیز در هنگام بروز آتش سوزی با شماره تلفن ۱۵۰۴ تماس بگیرند.

گستره حوزه منابع طبیعی خراسان شمالی ۲ میلیون و ۴۱۲ هزار هکتار است که از این مساحت ۴۴۳ هزار هکتار اراضی جنگلی، ۱۸۳ هزار هکتار اراضی بیابانی و مابقی اراضی مرتعی را شامل می شود.

انتهای پیام/


با تشکر
نظر شما ثبت و پس از بررسی انتشار میابد.
ارسال نظر
نام :
ایمیل
نظر


پایگاه خبری تحلیلی اخبار راز و جرگلان