آیا تمایل دارید در کانال عصر عضو شوید؟

سرویس اجتماعی | کد خبر: ۲۸۷۱۹۳۰
تاریخ انتشار: ۱۴۰۲/۰۵/۱۰ - ساعت ۳:۴۲
معاون عمران روستایی بنیاد مسکن انقلاب اسلامی خراسان‌شمالی:

طرح هادی پنج روستای خراسان‌شمالی مصوب شد

معاون عمران روستایی بنیاد مسکن انقلاب اسلامی خراسان‌شمالی گفت: طرح هادی در پنج روستای استان مصوب شد و اجرای آن با اختصاص اعتبار مناسب سرعت می گیرد.
طرح هادی پنج روستای خراسان‌شمالی مصوب شد,خراسان شمالی+بجنورد+طرح هادی+بنیاد مسکن+علی‌ اکبر صابری

به گزارش عصر اترک به نقل از ایرنا، علی‌اکبر صابری اظهار کرد: طرح هادی روستاهای «مهنان»، «پیغو» و «ایوب» در شهرستان بجنورد و روستای «نوده» در شهرستان بام و صفی آباد و روستای «سرچشمه» در اسفراین مصوب شد.

وی درباره اقدمات انجام شده در روستاهای هدف گردشگری و بافت با ارزش استان نیز افزود: در این زمینه ۲۰ میلیارد ریال در سال گذشته در روستای اسطرخی شیروان هزینه شد.

معاون عمران روستایی بنیاد مسکن انقلاب اسلامی خراسان شمالی اضافه کرد: طرح هادی در روستاهای هدف گردشگری با رویکرد استفاده از مصالح و معماری مطابق با الگوی محلی مناطق اجرایی می‌شود.

وی ادامه داد: بلندمرتبه‌سازی و افزایش تراکم ساختمان یکی از آسیب‌ها در روستاهای هدف گردشگری روستاها محسوب می‌شود و بافت قدیمی را دچار خدشه می‌کند اما در برخی روستاها که با کمبود زمین روبه رو است، چاره‌ای جز بلندمرتبه سازی محدود نیست و در این زمینه باید الگوی معماری و نما رعایت شود.

صابری گفت: تلاش داریم تا مصالح و نما و معماری به کار رفته در ساخت و ساز این روستاها مطابق با الگوهای محله باشد تا کمترین آسیب در این زمینه وارد شود.

وی گفت: پنج روستای «روئین»، «اسفیدان»، «اسطرخی»، «باغی» و «زو علیا» دارای ظرفیت گردشگری هستند و تاکنون طرح افزایش تراکم ساختمان در روستاهای «روئین»، «اسفیدان»، «اسطرخی» و «باغی» اجرا شده است.

معاون عمران روستایی بنیاد مسکن انقلاب اسلامی خراسان شمالی خاطرنشان کرد: سه روستای «فیروزه»، «درکش» و «زوارم» هدف گردشگری هم دارای طرح است.

۷۲۲ روستای بالای ۲۰ خانوار خراسان شمالی مشمول اجرای طرح هادی است و تمامی این روستاها اکنون دارای این طرح است.

انتهای پیام/


با تشکر
نظر شما ثبت و پس از بررسی انتشار میابد.
ارسال نظر
نام :
ایمیل
نظر


پایگاه خبری تحلیلی اخبار راز و جرگلان